Vstupní stránka

Jak zájemce získat nebo ztratit.

Potenciální zákazník (ti ostatní nás nezajímají) poprvé přichází na náš web - buď na domovskou stránku (odkazem) nebo na stránku, na kterou ho přivedla reklamní kampaň či výsledky organického vyhledávání. Jediný rozumný způsob je opravdu dobře znát své zákazníky.

Je podstatné jej poznat a neodradit.

Kritické zásady (částečně dle Kuno Creative):

  • Méně je vždy(!) více.
    • Nejlépe pouze jediná sekce. Buď Hero nebo rozcestník.
    • Nenuťme návštěvníka rolovat. Nebo číst a rozklikávat navigaci.
    • Pokud nejsme Apple, musíme říci, co od nás může čekat.
    • Snažíme se přimět ho k akci.
  • Návštěvník ihned vidí, zda má odejít či pokračovat.
  • Měl by si říci "Tady jsem správně, vědí co potřebuji, znají mě ..."

Podstatné je opravdu to "většiny". Vůbec nezáleží na tom, co se nám líbí nebo považujeme za správné. Jediné kritérium pro účelnost vstupní stránky je to, co udělá většina zajímavých návštěvníků (což je celkem těžké zjistit, ideálně bychom měli být schopni je rozpoznat). Východiska:

  • Web B2B se nesnaží "ulovit" náhodného brouzdala.
  • Většina "našich" příchozích řeší konkrétní faktický pracovní problém. To skýtá příležitost je identifikovat
  • Nemají chuť číst a zjišťovat, co je jak myšleno (jinotaje a vtipy).
  • Snažíme se je dovést na místo, kde mají udělat akci, nejkratší možnou cestou. 
  • Procházet víceobrazovkovou stránku a hledat, jestli tam je nebo není uvedeno něco, z čeho by se dalo usoudit, že má smysl hledat dál ... zjevně nejkratší není. Ale dá se to udělat moc hezky ... (což má být sarkasmus).
  • Lépe funguje, když návštěvníkovi pomůžeme odpovědět na otázku, kterou si nepoložil. Ale odpověď potřebuje.
  • Musíme si ji položit za něj a nabídnout mu na výběr ze srozumitelných možností.
  • Pokryjeme tím řadu požadavků na vytváření důvěry a moderaci očekávání.
  • Pokud návštěvník vybere nějakou z nabízených možností, zjevně má zájem (byť potenciální). V takovém případě je správné mu okamžitě na tom druhém kliku nabídnout navázání komunikace.

Tato metodika bude upřesňována a doplněna případovými studiemi podle reálných případů.

Klíčové sdělení upoutávající pozornost, díky němuž návštěvník bude ochoten číst, co je na stránce. Příklady:

  • Intel ... "Měníme hru"

Citace
Během několika sekund po zobrazení vašeho webu si návštěvník vytvoří svůj první dojem. Vstupní stránka je jako hotelová hala – návštěvníci se tam dlouho nezdrží, ale očekávají, že bude atraktivní, čistá a snadno se dostanou, kam potřebují.

Hero - koncept zobrazení atraktivního média (obrázek, video, slideshow) přes celou plochu prohlížeče. Stručný text, výzva k akci. Příklad šablona Bemax.

Hodí se pro 

  • Prezentaci jednoduchého (jediného, kompaktního, nestrukturovaného) produktu.
  • Např. služby specializované profese
  • Akce.

Pokud máte obdobný produkt jako návštěva přírodních parků, je to zcela jistě nejlepší způsob (dle "Jak použít video", část "Why use a background video?") 

Co konkrétně?

Chceme návštěvníkovi:

  • Pomoci zjistit, že je tu správně ("... pro koho jsou naše produkty určeny - obor, velikost, pracovní pozice / profese, cenová hladina, ..." - cokoliv, s čím se může ztotožnit; projděme weby konkurence či srovnatelných oborů z pohledu návštěvníka a hledejme, co jim funguje a co chybí).
  • Sdělit, že máme řešení i pro něj / jeho potřebu.
  • Ukázat, co získá (užitek).
  • ... a všechny další aspekty. 

Jednoduše a srozumitelně.

Snažíme se jej přimět provést akci, podle níž určíme, jestli to je potenciální zákazník nebo náhodný návštěvník, který o spolupráci zájem nemá. Musíme si být jisti, že díky obsahu stránky naprostá většina našich potenciálních zákazníků udělá to, čím dá zájem najevo. 

  • Snažíme se přivést ho co nejrychleji / nejsnáz místo, kde se to dozví.
  • Aniž by musel hledat - ať už tím, že by musel číst nebo zadat něco do vyhledávání.
  • Dokázat, že víme, proč přišel.

Dobrý příklad rozcestníku podle velikosti zákazníka - Ritter.

Podle Robert Brandl (ShortStack) ... platí nejen pro vstupní stránky, ale pro ty je dobré se níže uvedeného držet dogmaticky.

  • Síla volného místa - prostě střídmost.
    Méně je vždy více. Není potřeba hledat, co je na stránce důležitého.
  • Když vlevo nahoře nebo uprostřed není to, co návštěvníka zajímá, nejspíše odejde.
  • Barvy musí odpovídat obsahu (branži, charakteru). Pro B2B stránky je nejméně špatnou volbou bílé pozadí a černý nebo jiný velmi tmavý font. Je potřeba kontrast pro snazší čtení. Červené CTA mají prý vyšší konverzní poměr než jiné.
  • Upřednostnit návrh pro mobilní zařízení.
  • Reálné osobní (skutečné) fotky zvyšují důvěryhodnost.
  • V jednoduchosti je síla
    • Jeden font.
    • Dvě či tři barvy (nejlépe firemní).
    • Co nejméně textu.
    • Stejnorodé prvky a konzistentní význam.
    • Jediná CTA.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.