Automatizace elektronické pošty

15. 12. 2025 Petr Opletal

Kam patří standardní / strukturované zprávy elektronické pošty. Jak automatizovat jejich zpracování.

Automatizace elektronické pošty

Co je standardní zpráva 

Obvykle ji vytváří generátor podle šablony.

  • Zprávy doručující údaje zadané do webových formulářů (ať už na vlastním nebo jiných webech).
  • Výstupy služeb - např. z poptávkového nebo jakéhokoli obdobného portálu.
  • Některé typy zpráv od obchodních či jíných partnerů.
  • Obvykle hromadné zprávy z institucí.
  • Pokud máte integrovanou datovou schránku, tak i její obsah.
  • Potvrzení a jiné zprávy např. ze systémů státní správy (které posílají zprávy o vypořádání podání mailem či datovou schránkou).

Sdílená schránka 

Tyto zprávy patří do sdílené schránky.

  • Mají být automatizovaně klasifikovány a zpracovány podle svého typu.
  • Ty, které nelze klasifikovat, předat "ručnímu" zpracování, které by mělo znamenat upřesnění klasifikačního mechanismu a/nebo vytvoření nového flow.
  • U některých zpráv, které představují nezávislou aktivitu odesílatele (např. zpráva o konci platnosti technické prohlídky vozidla), znamená jejich zpracování vytvoření úkolu pro definovanou roli (tedy nalezení vhodného uživatele s danou rolí ~ popř. použít trošku jiný mechanismus ~ záleží na podmínkách).
  • Ostatní zprávy typicky představují výsledek transakce, která byla iniciována z naší strany a tedy na reakci čeká instance daného procesu (např. záznam smlouvy do registru smluv, poptávka ze zmíněného poptávkového portálu, veškeré vyžádané notifikace aj.).

Je dobré si ujasnit, co znamená automatizovat.  

Možná ověřit, kdy a jak stojí zato využít tzv. "umělou inteligenci" - pokud se používá správně, může výrazně usnadnit i předzpracování zpráv, které musí v konečné instanci vypořádat lidé.

Pokud se vám budou hodit informace nebo zvažujete spolupráci, ozvěte se. Umíme pomoci se smysluplnou digitalizací a automatizací.