Zjednodušení reálné práce

Najdeme a zjednodušíme to, co děláte zbytečně složitě.
Pokud máte námět či chuť zjistit, co je a není možné, ozvěte se.

Příštích 6 měsíců nic neplatíte

Společně stvoříme inspirativní příběh
To mě zajímá

Těšíme se. Neváhejte.

  1. Potřebujete přenášet objednávky či faktury z EDI do účetnictví nebo provozního systému?
  2. Vytváříte dokumenty na základě dat a naopak (např. mnohé personální agendy)?
  3. Maily obsahují texty, který by bylo možno automatizovaně zpracovat. Potvrzení objednávky, newsletter od důležitého partnera, dotaz zákazníka apod. Pokud projdeme poštovní schránky, určitě najdeme takových spoustu. K tomu umíme navrhnout skutečně rozumné řešení Inbox Zero.
  4. Musíte kontrolovat něco, co by mohl "přečíst počítač"? To je přesně cílový scénář.
  1. Když něco zjistíte či se něco stane, musíte to zaznamenat do několika systémů? Taky jasný případ.
  2. Obchodní partner vyžaduje podklady, které musíte poměrně složitě získávat z různých zdrojů? S tím by se taky mělo dát něco podniknout.

Automatizace administrativy

Zefektivníme rutinní činnosti.

  • Sníží se pravděpodobnost vzniku zmatků - nesprávných dat, multiplicit, zavádějících informací a špatných rozhodnutí.
  • Usnadní rutinní práci - zvýší ergonomii. Čím méně rutiny, tím větší prostor, aby si spolupracovníci všimli a měli možnost se zamyslet, když narazí na něco zvláštního - zvýší se pravděpodobnost nalezení příležitostí či hrozby. Můžete včas reagovat. 
  • Zajistí pořádek a optimalizaci informačních procesů. I relativně malé úpravy mohou vést k úspoře mnoha hodin či dnů práce měsíčně. Podstatný efekt je ovšem to, že nastavením pravidel skutečně získáte přehled.

Zkusme společně zjednodušit co půjde. Když budete mít zajímavý námět, který se dá použít i jinde, získáte řešení pouze za cenu vlastních kapacit, které na spolupráci vynaložíte. Většinou je to pár hodin pro vysvětlení toho, co, jak a proč děláte & jaké máte pochybnosti. S MS Power Apps nebo jakýmkoli jiným vhodným nástrojem, nejlépe co největší standard.

Bude doplněno.

Možnosti automatizace

Nepovažujeme za automatizaci, když nahradíme papírový (či PDF) formulář elektronickým (to je spíš digitalizace). Ani žádanky o dovolenou či jiné běžné schvalovací procedury (to umí víceméně sám od sebě každý nástroj pro podporu spolupráce/sdílení, stačí to umět nastavit a mít v pořádku data) - tam by mělo dojít k významnému omezení otravné byrokracie. Jako automatizaci vnímáme změny postupů, kdy významnou část práce přebírá algoritmus - v administrativě typicky vytváření dokumentů, kontrola a připomínání dodržování termínů či úplnosti záznamů. 

  • Je dobré začít s neinvazivní změnou. Podpořit činnost(-i), které nevyžadují komplexní změny (zásadní změnu kvality dat, popř. změnu struktury údajů či integraci se stávajícími informačními systémy). Třeba přes procesní metamodel
  • Aktualizujete či vytváříte součást podnikové řídící dokumentace (směrnice apod.).
    • Požadavek na připomínkování = jedno tlačíto.
      Lidé uvedení v (metadatech nebo pojmenované oblasti) dokumentu jako připomínkující dostanou výzvu s odkazem na dokument a rozhraní pro předávání připomínek či potvrzení, že žádné připomínky nemají (pokud je připomínkování realizováno přímo pomocí komentářů, mělo by být možno automatizovat výčet vytvořených komentářů do záznamu o plnění úkolu). Automaticky je před vypršením termínu úkol připomenut & následně upozorněn ten, kdo dokáže jeho splnění vymoci.
    • Nepřipomínkujete? Naučíme vás to! Je to jediný rozumný způsob "schvalování".
    • Nemáte systém pro správu firemní dokumentace? Nevadí, vybudujeme.
  • Dokumentace událostí v interním či externím provozu - předání majetku, pověřování výkonem práce, dohody apod. Prostřednictvím zadání relevantních údajů pomocí formuláře/průvodce, jejich uložení coby strukturovaných dat a pokud je to nutné, vygenerování dokumentu, který lze podepsat, nejlépe elektronicky, následně uložit k dané události. Velkou výhodou integrovaného řešení je to, že se dají případné termíny uložit do kalendářů účastníků atd.
  • Podpora plánování/řízení a záznamu obchodních aktivit - např. sjednávání schůzek. Předávání dohodnutých schůzek (včetně veškerých potřebných podkladů) do kalendářů terénních obchodníků.
  • Vytváření nabídek - zejména když se na tvorbě každé z nich musí podílet více lidí.
  • Řízení zakázek - ve smyslu hlídání termínů a předávání informací o změnách situace těm, kteří by o tom měli vědět. Klasickým příkladem je povinnost obchodu se připomenout zákazníkovi, který dostal nabídku, urgovat dodání podkladů, informovat o změnách termínů a v jiných podobných situacích.
  • Excel - obvykle využíván nesprávně - až natolik, že se domníváme (nadsázka), že by se měl zakázat. Předtím převést všechny "tabulky", které si v tom kdo vytváří, na korektní agendu - např. nedává smysl používat jej pro podporu řízení projektů (velmi časté) nebo pro personální záznamy. Už vůbec by neměl být nástrojem pro vytváření nabídek.
  • Podpora správy projektového portfolia - práce projektové kanceláře (článek).
  • Agenda zpracování žádostí - pokud jste organizace, která má povinnost vyřizovat oficiální požadavky a vydávat k nim stanoviska (což se může dít např. u správy nemovitostí apod.).
  • Správa náboru a ostatních personalistických činností (článek).

Podstatné je, že jakmile jednou začnete přemýšlet nad tím, co děláme zbytečně složitě a co by se dalo převést na automat, zjistíte, že se spousta činností dá od základu změnit nebo úplně odstranit (procesní optimalizace "shora" je možná teoreticky efektivnější, ale ta praktická "zespoda" funguje).

Dílčí a související informace

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Automatizace administrativy