Musíme vědět, co chceme umět
Maximální úsilí věnujeme analýze chování lidí na internetu.
- Nakolik (ne)fungují různé "nesporné pravdy" (např. placené reklamní kampaně).
- Čím se liší B2B internetová komunikace od e-shopů aj.
- Jak prezentovat užitečnou informaci různým cílovým skupinám.
Potřebujeme ověřený a použitelný nástroj
Komplikujeme si život tím, že chceme mít všechno, co dává smysl, parametrizovatelné na úrovni redakčního systému.
- Chceme např. definici událostí a konverze pro Google Ads/Analytics a SKlik zadávat jednoduše jako parametry stránky - vlastně hierarchicky (čímž to není až tak jednoduché, zato je to zatraceně efektivní). Plus vlastní evidenci událostí, abychom měli data, i když uživatel bude mít zablokovánu komunikaci s analytickým serverem.
- Události chceme nejen zaznamenávat, ale také mít možnost si nastavit hlášení, když k nějaké zajímavé události dojde (to se hodí, zejména když někdo využije vytočení telefonního čísla, vytvoření mailu nebo odeslání zprávy - chceme vědět, co ten návštěvník předtím na webu dělal).
- Úplně stejně se hodí nastavitelný (trošku inteligentní) report o návštěvách za minulý den/týden, který přijde do pošty s odkazem na detaily nebo něco takového, co bude odpovídat různým metodikám a úrovním péče o web. Tato funkčnost je klíčová pro intenzívnější péči - pro každé experimentování (viz metodika)
Náročnější typy obsahu
- Produkt může mít libovolné množství vlastností. To je pěkné, ale jak je elegantně zobrazovat - budou nejspíš potřeba kategorie a podle nich se budou třídit do záložek. A musí to být dostatečně flexibilní, rozumí se parametrizovatelné.
- Typ animace karty (v rozcestníku nebo v prezentaci seznamů - třeba těch produktů) se zadává stejně jako její vzhled a obsah. Celkově formátování / uspořádání by mělo být co nejrozumněji parametrizovatelné.
- Hlavně chceme mít pro spolupráci s majiteli webů k dispozici integrovanou furnkčnost pro řízení rozvoje (požadavky na úpravy jednotlivých stránek včetně charakteristik cílových skupin, očekávání jejich chování, akcí atd.). To pro experimentování považujeme za zásadní (záměr, výsledky, porovnání s alternativami). Víme, že experimentování je jediný způsob, jak zajistit efektivní web, resp. IM - protože opravdu nestačí to udělat jednou provždy.
Některé naše představy a požadavky vedou k vývojové spirále. Nezasvěcený pozorovatel by dokonce mohl nabýt dojmu, že se v tom cyklíme… 😎