Pilotní provoz

Jak rozvíjíme nástroje pro internetový marketing.

Prosím berte tyto stránky jako předběžnou verzi. Zveřejňujeme je proto, že web obsahuje informace, které využíváme při spolupráci s klienty. Funkčnost bude doplňována postupně, přednost mají aktuální projekty pro zákazníky (neděláme jenom weby - ty jsou pomalinku se rozbíhající "průzkum bojem").

Musíme vědět, co chceme umět

Maximální úsilí věnujeme analýze chování lidí na internetu.

  • Nakolik (ne)fungují různé "nesporné pravdy" (např. placené reklamní kampaně).
  • Čím se liší B2B internetová komunikace od e-shopů aj.
  • Jak prezentovat užitečnou informaci různým cílovým skupinám.

Potřebujeme ověřený a použitelný nástroj

Komplikujeme si život tím, že chceme mít všechno, co dává smysl, parametrizovatelné na úrovni redakčního systému.

  • Chceme např. definici událostí a konverze pro Google Ads/Analytics a SKlik zadávat jednoduše jako parametry stránky - vlastně hierarchicky (čímž to není až tak jednoduché, zato je to zatraceně efektivní). Plus vlastní evidenci událostí, abychom měli data, i když uživatel bude mít zablokovánu komunikaci s analytickým serverem.
  • Události chceme nejen zaznamenávat, ale také mít možnost si nastavit hlášení, když k nějaké zajímavé události dojde (to se hodí, zejména když někdo využije vytočení telefonního čísla, vytvoření mailu nebo odeslání zprávy - chceme vědět, co ten návštěvník předtím na webu dělal).
  • Úplně stejně se hodí nastavitelný (trošku inteligentní) report o návštěvách za minulý den/týden, který přijde do pošty s odkazem na detaily nebo něco takového, co bude odpovídat různým metodikám a úrovním péče o web. Tato funkčnost je klíčová pro intenzívnější péči - pro každé experimentování (viz metodika)

Náročnější typy obsahu

  • Produkt může mít libovolné množství vlastností. To je pěkné, ale jak je elegantně zobrazovat - budou nejspíš potřeba kategorie a podle nich se budou třídit do záložek. A musí to být dostatečně flexibilní, rozumí se parametrizovatelné.
  • Typ animace karty (v rozcestníku nebo v prezentaci seznamů - třeba těch produktů) se zadává stejně jako její vzhled a obsah. Celkově formátování / uspořádání by mělo být co nejrozumněji parametrizovatelné.
  • Hlavně chceme mít pro spolupráci s majiteli webů k dispozici integrovanou furnkčnost pro řízení rozvoje (požadavky na úpravy jednotlivých stránek včetně charakteristik cílových skupin, očekávání jejich chování, akcí atd.). To pro experimentování považujeme za zásadní (záměr, výsledky, porovnání s alternativami). Víme, že experimentování je jediný způsob, jak zajistit efektivní web, resp. IM - protože opravdu nestačí to udělat jednou provždy.

Některé naše představy a požadavky vedou k vývojové spirále. Nezasvěcený pozorovatel by dokonce mohl nabýt dojmu, že se v tom cyklíme… 😎 

Září 2021

  • Lepší možnosti pro parametrizaci formátování sekcí.
  • Dokončení korektního zobrazení, navigace a další funkčnosti pro prohlížeče s vypnutým JavaScript-em.
  • Inteligentní zvětšování obrázků v textech a celkově obrázky - galerie atp.
  • Některé prvky - např. taková ta počitadla na počet káv a jiných důležitých informací. Nejspíš taky něco pro vytváření časové osy pro historii firmy.
  • Dodělat reference, které sice od začátku jsou k dispozici, ale jsou v tom počátečním (tedy neuspokojivém) stavu.
  • Dokončit blog. Zcivilizovat selektor (aby byl menší a pokud možnos se schovával a tak vůbec). Doplnit filtry (teď to jde jenom z atributů anotace, ...) je v podstatě strašně jednoduché, jenom to prostě nemá prioritu (zatím se nijak aktivně nesnažíme přivést sem návštěvníky).
  • Nejen pro blog chceme důkladně otestovat Articulate, jak se bude dát integrovat. To budeme podporovat, protože diverzita je žádoucí. Také diskusní fórum (třeba Disqus) se budeme snažit zajistit variantně (nezávislé i vlastní řešení).
  • Intenzívně pracujeme na "členství" (membership) - to je to, abyste se mohli zaregistrovat k odběru notifikací a jiných vymožeností.

4. čtvrtletí 2021 a následující tisíciletí 😏

  • Pokračování v metodikách (tady budou odkazy, teď jenom výběr a provoz webu).
  • Další jednoduchý prvek - stromové zobrazení pro metodický obsah - na tom v podstatě není potřeba "nic" dělat ... zjevně to "nic" trvá déle, než co by člověk očekával - co potom teprve "něco". 😉
  • Panel pro "naléhavá" (aj.) sdělení (obdoba panelu s cookies, kterýžto jsme "zhasli") - abychom mohli informovat, jak jsme na tom třeba ohledně aktuální paniky (COVID, výluky, dovolené, ...). 😎
  • Funkčnost "na tuto stránku se odkazuje" - pokud se zachytí odkaz z dosud neznámého webu (a není to vyhledávač), tak se zkusí najít stránka, která se na naši stránku odkazuje a uvede se do zpětných referencí (plus mít možnost to zakázat, vyloučit konkrétní stránky atd.). 
  • Demonstrační funkčnost - prezentace produktů a k nim patřící seznam přání a další legrácky typu poradna, zkušenosti, Q&A, …
    Což nejspíš vystačí na několik měsíců, možná i na déle…

Tohle překlopíme na "historii" vývoje funkčnosti prostředí (primárně pořád obsahující plán aktuálních rozšíření).