Kritické zásady pro tvorbu webu
Někdo přirovnává návrh webu k plánům na stavbu domu. Ale tohle přirovnání ani nekulhá, prostě naprosto nesedí - web je živá - někdy až příliš živá entita. Spíš by se to dalo přirovnat např. k plánu rozvoje vlastních dovedností. Pokud tedy něco takového běžný člověk plánuje. Pokud chceme být úspěšnější než ostatní, plánovat bychom měli.
- Nelze začít, pokud nemáme marketingovou a komunikační strategii.
- Musíme důkladně znát své zákazníky - musíme mít persony.
- Neexistuje člověk, který by dokázal vytvořit smysluplné zadání.
- I kdyby existoval, nemůžeme si dovolit nechat web neudržovaný ani měsíc, natož řadu let.
- Proto je výhodnější orientovat se na řešení, které umožňuje a podporuje průběžné úpravy.
- Proto chceme vytvořit minimalistický web a spustit jej co nejdříve.
Což neznamená, že není potřeba plán. Spíše naopak (viz např. Strategický webdesign).
- Potřebujeme najít to, co dává smysl měřit a vyjadřuje dostatečně užitek, který web (či komplexnější služby) přináší.
- Musíme mít dobře popsané činnosti a závislosti uvnitř firmy, aby web nevznikal jako izolované řešení - nestačí znát zákazníky, měli bychom znát i sebe sama.
- Musíme být schopni provést základní krok dobrého obchodníka - převést všechny vlastní konkurenční výhody do otázek, které by si měl položit náš potenciální zákazník.
[Bude doplněno]