Akvizice nových versus péče o stávající zákazníky

28. 11. 2021 Petr Opletal

Různá podoba práce akvizičních obchodníků a obchodní administrativy. Systém a nástroje řízení péče a akvizice. Jak organizovat spolupráci a sdílení informací.

Standardní doporučení staví na tom, že je potřebná jak snaha získávat nové, tak bránit odchodu stávajících zákazníků (tzv. "retence"). Jenže to není tak úplně jednoduché. Praxe si tuto zásadu bohužel deformuje to podoby, kdy chceme po všech "obchodnících", aby... "...se snažili...". 

Tradiční pojetí

Obchodní administrativa

Důvody proč oddělit péči od získávání nových

Klíčové otázky

Rozhodně:

  • Terénní (akviziční) obchodníci potřebují jiné dovednosti než obchodní administrativa.
  • Každá role se musí soustředit na něco úplně jiného (rozložení kapacit).

Na základě zkušeností z projektů optimalizace obchodních činností (zejména vybudování systému podpory obchodní administrativy v DF Partner) jsme přesvědčeni, že je rozumné hledat optimální formu dělby práce mezi akvizicí a péčí. Přečtěte si, jak hledat nové zákazníky v B2B. Nebo zavolejte.

Rádi tohle všechno s vámi prodiskutujeme. Vysvětlíme. Pomůžeme.

Pokud se vám v praxi osvědčilo něco jednoduššího nebo to dokážete "lépe a rychleji", můžeme společně najít další (ještě efektivnější) uspořádání obchodních činností. Ostatně to by se mělo dělat trvale a průběžně.