Zjistíte nebo vám někdo vnukne, že potřebujete nový firemní web. Když poptáte jeho tvorbu obvyklým způsobem, nejspíš dostanete spoustu obtížně vyhodnotitelných nabídek. Zvažte možnost dát si trošku víc práce s identifikací, co vlastně potřebujete. Pravděpodobně získáte mnohem víc, než očekáváte.
Jaký je obvyklý postup a jeho důsledky.
Žádná z těch možností nedává rozumný předpoklad, že získáte, co potřebujete. Protože ve skutečnosti nepotřebujete web, ale výsledky (nové zákazníky).
Jak se nakupují služby v jiných oborech?
Hledejme inspiraci.
Hlavním smyslem je udělat si jasno v tom, co potřebujete. Může pomoci dotazník.
Potřebujete srovnatelné nabídky - proto je nezbytné co nejlépe popsat, co zamýšlíte a zejména jak má vypadat nabídka. Potenciálním partnerům je potřeba říci všechno, co potřebují vědět, aby vám mohli položit doplňující otázky (podle toho poznáte, že to "myslí vážně") a potom předložit smysluplnou návrh spolupráce.
Máme iniciální verzi metodiky pro vytvoření výzvy (v češtině).
Je to pouze výchozí nástřel. Zachycení nejdůležitějších témat. Některé části tam vůbec nejsou. Málo příkladů. Což postupně napravíme - nejlépe s vámi. Určitě potřebuje (jako všechno) průběžně udržovat. Součástí je (jednoduchý) nástroj pro hodnocení nabídek. Uvítáme zkušenosti, podněty či připomínky.
To musíte vědět. Je to naprosto zásadní a dost náročné.
Např. (vaše nezvratné přesvědčení, jak to chcete dělat)
Je dobré počítat s tím, že se některé představy ukáží jako nepříliš praktické. 🤔
Něco je v té metodice a další příklady později/jinde detailně.
Ujasněte si jak má fungovat a jaké to předpokládá podmínky.
Rozhodně musíte mít jasno v tom, jestli a proč web trvalou péči potřebuje … 😉
Výzva není zadání. Technické zadání pro inovaci/tvorbu webu musíte vytvářet společně s vybraným partnerem.
Je jisté, že internetový marketing se nevyplatí dělat svépomocí. Případně si přečtěte, jak má vypadat web. Můžeme se tomu věnovat ve workshopech na přání.