Smyslem (zejména B2B akvizičního) webu je získávání nových zájemců o spolupráci. Musíme vědět, kolik nových kontaktů jsme získali. A to co nejobjektivněji. Současně potřebujeme vědět, kolik to stojí a jak se jejich počet zvýší / sníží, když stránkám bude věnovat více / méně úsilí. Je potřeba neustále ověřovat, jak obsah na návštěvníky působí - abychom mohli analyzovat chování a plánovat návštěvnost. Tím určíme optimální intenzitu variabilní složky - jak intenzívní mají být změny - hledání dalších a lepších forem a obsahu komunikace.
Rozhodně nestačí měřit návštěvnost. Ani dobu návštěvy či prokliky na jiné stránky. Ani počty odeslaných kontaktních formulářů. Číslo, které potřebujete, je počet reálných kontaktů (tedy fyzický člověk s telefonem, emailem atd. ... se kterým jste již nejlépe mluvili - protože dokud si neověříte, že je to myšleno vážně, není to skutečný zájemce; u prodejního webu ~ e-shop ~ je to na jedné straně jednodušší, na druhé straně se snadno stane, že o zákazníka přijdete, když se mu nebudete dostatečně věnovat).
Samotná znalost počtu kontaktů je k ničemu. Musíme vědět, co uděláme, když se výkon (tedy množství práce potřebné ke získání jednoho kontaktu) bude měnit.
Z čehož vyplývá, že o web je nanejvýš rozumné - nutné - se průběžně starat. A je rozumné najít takovou intenzitu péče, která poskytuje optimální užitek (rozpracovat ... může být i minimální intenzita, může být maximální užitek ... Pareto ... každopádně je rozumné všechno evidovat a vyhodnocovat).
Péče o web skládá z dvou skupin činností.
Musíme mít jasno v tom, co od webu očekáváme. Pokud od něj chceme podporu rozvoje zákaznického portfolia, musíme mu věnovat odpovídající pozornost. A umět vyhodnotit, co se ještě vyplatí a co už ne.
Viz též Jak začít, Typy webů, Možnosti správy
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.