Řízení pracovního výkonu

Koubek: Postaru se řídit nedá.

Tradiční přístup k zabezpečování žádoucího pracovního výkonu pracovníků se vyznačuje direktivními metodami a odpovídá mu příkazový typ řízení. Zjednodušeně zaměstnavatel (vedoucí) se více či méně efektivně snaží vymezit, co od člověka očekává (a zaměstnanec se snaží, aby dostal co nejvíce peněz za co nejméně práce). Obvykle pravidla poněkud nešťastně "objektivizují" výsledky pomocí měřitelných veličin (ukazatelů).

Fakticky si řídící pracovníci zjednodušuje poskytování zpětné vazby na přepočet dosažené úrovně stanovených metrik na tzv. "motivační" (stimulační) složku odměny. Obvykle v krátkém období (měsíc). Hodnocení pracovního výkonu je založeno na tom, jak pracovník jemu svěřené úkoly plní, či — lépe řečeno — v příslušném období splnil (hodnocení je zaměřeno na minulost). 

Je sporné, zda tento přístup plní svůj účel.

Bude doplněno.