Od průmyslové revoluce do postindustriální společnosti.

Svět se změnil - dříve byl na prvním místě výrobce a produkt. Bylo možné vyrábět, všechno se prodalo. V přechodném období nás okolnosti donutily chovat se k zákazníkům "slušně" a k řízení výroby opatrněji. Vzápětí se stal zákazník skutečně určujícím faktorem. Obrazně řečeno - nejdříve musíme mít/získat zákazníky, teprve potom můžeme začít stavět továrny.
Na Zemi je údajně mnohonásobek výrobních kapacit oproti tomu, co je lidstvo schopno spotřebovat. Rozhodně víc, než potřebuje. Což je žádoucí, protože to vytváří tlak na nové efektivnější metody výroby statků, které chceme spotřebovávat.
Dřív nemělo takový dopad, když se "marketing" zabýval (pouze či převážně) tím, "...jak prodat co nejvíce toho, co máme skladem..." (obrazně). To fungovalo, tak "...proč to měnit?"...
Případná "reklama" (marketingová komunikace) je jen malá část na konci procesů správy produktového portfolia... která je (oproti tomu, co předchází) víceméně deterministická.
Spousta "firem" (vlastníků a/nebo manažerů) nevěří na "strategii" (ať už říká cokoli). V jistém smyslu mají pravdu - je obtížné spojit strategii s "výsledky", podle kterých se výkon lidí/firmy obvykle hodnotí. Což je k zamyšlení. Dále je otázka, jakou kvalifikaci by měl mít člověk, který má ve firmě na starosti "marketing" (tedy fakticky budoucí produkty a zákazníky = strategický rozvoj = budoucnost)? Jaký systém potřebujeme pro řízení těchto procesů? Proč se to nedá dělat bez sofistikované metodiky?
Dle P. F. Druckera smrtelný podnikatelský hřích.
Protože potřebují čím dál častěji něco, co jim naše konkurence neumí dodat v potřebné podobě a/nebo čase.
Zejména rychlost dodávky bude nejspíš čím dál důležitější.
Bude zásadní, jak budeme schopni řídit využití svých kapacit.
Výkon (či přesněji optimální poměr výkon/cena) určují dodavatelé. Ti v nové ekonomice rozumí a dokáží analyzovat potřeby zákazníků ve "své" oblastni lépe, než sami zákazníci. Také na trhu se orientují lépe.
Dodavatelé se budou muset naučit nezneužívat své informační výhody ke krátkodobému prospěchu a využívat ji k budování a posilování dlouhodobé důvěry. Zákazníci se budou muset naučit posuzovat úplně jiné aspekty potenciálu dodavatele než dříve.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.