Korektní zadání by mělo být:
- Jednoznačné.
- Úplné.
- Akceptovatelné (předem daná akceptační kritéria).
Proč to jde těžko nebo vůbec:
- Požadovaný výsledek je definován velmi neurčitě (např. "více zájemců").
- Faktický výsledek závisí na příliš mnoha faktorech (nejen na úrovni vytvářeného řešení).
- Zadavatel nezná technické možnosti a omezení.
- Realizátor si musí ověřit poskytnuté informace a v případě internetového marketingu převést do podoby využitelné pro ovlivnění potenciálních zájemců.
- Neví se, kolik práce (na obou stranách) to bude vyžadovat.
- Neznáme situaci na trhu a nejsme schopni dostatečně přesně odhadnout její vývoj.
- Nelze spočítat optimální úroveň úsilí, které přináší maximální jednotkový užitek.
- Všechny podmínky se v čase (i působením vytvářeného řešení) mění.
Jediným rozumným řešením je:
- Domluvit se s realizátorem na mezních nákladech na jednotku užitku a svěřit mu nalezení optimálního scénáře.
- Nechat si vysvětlit, proč chce postupovat tak, jak chce. Pokud to nedokáže vysvětlit… "šestiletému dítěti" (A. Einstein), tak tomu "nejspíše sám moc nerozumí".
- Vyžadovat dokumentaci, aby se to dalo případně prověřit.