Primárním krokem je zjištění (a sjednocení chápání) současného stavu. Uděláme napůl průzkum skutečného stavu a rozbor dokumentace. Projdeme aktuální technologie, systém podpory, správu uživatelů a přístupových práv, ... Orientačně zmapujeme klíčové činnosti uživatelů.
- Pokud nemáte dokumentaci pro využívání IT a korektní předpoklady (tzn. popis nastavení kritických komponent a havarijní/auditní přístupy), tak jsme v jistém smyslu rovnou hotovi - nejsou podmínky pro korektní analýzu situace a návrh solidního řešení.
- To neznamená, že pro vás nic neuděláme - zkusíme vše, co bude možné, abychom pomohli tuto zásadní překážku odstranit. První krok bude doporučení vyžádat si korekci ze strany poskytovatele služeb správy IT - bez ohledu na to, jestli je interní nebo externí.
- Můžeme pomoci s formulací zadání nebo přímo se zúčastnit sjednání zadání. Reakci vyhodnotíme. Podle toho, jaká bude, poskytneme další doporučení v tomto směru. Např. výměnu a můžeme pomoci nastavit podmínky výběru nového poskytovatele.
Analýza není rekonstrukce IT do "přijatelného stavu".
Pokud máme přiměřené informace (které zahrnují i činnosti uživatelů - to jsou především typické komunikační interakce, ad-hoc postupy, nástroje ~ např. výtvory lidové tvořivosti v Excel-u):
- Pro každou službu/funkčnost, kterou využíváte nebo máte možnost využívat, sestavíme dle uživatelů či jejich skupin srovnávací tabulku co je možné a co (na jaké úrovni) funguje + pár slov k možnostem zlepšení.
- Současně (dle domluvy konkrétně či anonymně) identifikujeme potřeby rozvoje dovedností uživatelů.
Podle situace a zájmu budou součástí doporučení i komplexnější změny. Popř. můžeme sestavit katalog aplikací a služeb s funkcí sběru/řízení požadavků, popř. zprovoznit komplexnější service desk (což jsou samostatné placené služby).