Příprava využití M365

Neskákat do neznámých vod po hlavě.

Zajímá mě to

Ozveme se.

Cena dohodou

Záleží na vašich záměrech a rozsahu agend, se kterými bude účelné přejít do cloudu.
  1. Vyhodnotíme systém řízení IT a informační architekturu.
  2. Porovnáme využívanou funkčnost a reálné potřeby.
  3. Navrheme, co je rozumné změnit.

Charakteristika & podstata & cíle

Primárním krokem je zjištění (a sjednocení chápání) současného stavu. Uděláme napůl průzkum skutečného stavu a rozbor dokumentace. Projdeme aktuální technologie, systém podpory, správu uživatelů a přístupových práv, ...  Orientačně zmapujeme klíčové činnosti uživatelů.

  • Pokud nemáte dokumentaci pro využívání IT a korektní předpoklady (tzn. popis nastavení kritických komponent a havarijní/auditní přístupy), tak jsme v jistém smyslu rovnou hotovi - nejsou podmínky pro korektní analýzu situace a návrh solidního řešení.
  • To neznamená, že pro vás nic neuděláme - zkusíme vše, co bude možné, abychom pomohli tuto zásadní překážku odstranit. První krok bude doporučení vyžádat si korekci ze strany poskytovatele služeb správy IT - bez ohledu na to, jestli je interní nebo externí.
  • Můžeme pomoci s formulací zadání nebo přímo se zúčastnit sjednání zadání. Reakci vyhodnotíme. Podle toho, jaká bude, poskytneme další doporučení v tomto směru. Např. výměnu a můžeme pomoci nastavit podmínky výběru nového poskytovatele.

Analýza není rekonstrukce IT do "přijatelného stavu".

Pokud máme přiměřené informace (které zahrnují i činnosti uživatelů - to jsou především typické komunikační interakce, ad-hoc postupy, nástroje ~ např. výtvory lidové tvořivosti v Excel-u):

  • Pro každou službu/funkčnost, kterou využíváte nebo máte možnost využívat, sestavíme dle uživatelů či jejich skupin srovnávací tabulku co je možné a co (na jaké úrovni) funguje + pár slov k možnostem zlepšení.
  • Současně (dle domluvy konkrétně či anonymně) identifikujeme potřeby rozvoje dovedností uživatelů.

Podle situace a zájmu budou součástí doporučení i komplexnější změny. Popř. můžeme sestavit katalog aplikací a služeb s funkcí sběru/řízení požadavků, popř. zprovoznit komplexnější service desk (což jsou samostatné placené služby).