Kdo se má starat o firemní web

25. 04. 2021 Petr Opletal

Jak funguje typický B2B firemní web? Může i takový web (nikoli e-shop) vydělávat peníze? Jaké důvody má podoba vašeho webu? Co potřebujete?

Kdo se má starat o firemní web

Klíčovým předpokladem pro firemní web není spolehlivá a flexibilní technologie, funkční grafika nebo účinný obsah. Aby internetový marketing mohl uspokojivě fungovat, potřebuje tohle všechno a hodně navíc. Protože chcete výsledky.

Pokud má internetový marketing přinášet užitek, potřebujete schopného člověka, který se o to celé stará.

  • Když jste velká firma, možná máte někoho, kdo vede skvělý tým a umí zajistit vhodné dodavatele. Kterým je schopen dát zadání a převzít si hotové dílo. Takových není moc.
  • Ve střední firmě by měl člověk pro marketing umět outsourcovat činnosti, které není efektivní dělat interně. Když máte někoho schopného, zvládne koordinovat celý marketing (pozor, marketing není ani náhodou "reklama"). Problém je, že potřebuje prakticky stejné schopnosti, jako šéf marketingu ve velké firmě, ale nemáte šanci ho tak zaplatit. Což je problém.
  • Menší firma to má těžké. Pokud to není marketingová agentura, jen těžko zvládne dělat marketing interně. Potřebuje férového partnera, který dokáže outsourcovat roli moderátora a realizátora marketingové strategie (nezní to věrohodně, protože marketing je vlastně firemní strategie, ale možné to je).

Vydělává váš B2B firemní web?

Pokud ne, je něco špatně. I kdybyste měli sebehorším odhadem stanovit počet zákazníků, o které jste nepřišli díky tomu, že máte alespoň nějaký. Nebo promile zásluh na získávání nových. Zkrátka máte vědět, proč ten web máte.

Firemní B2B web musí vydělávat peníze. Jinak by náklady na jeho vznik a provoz měl FÚ dodanit jako zmařenou investici. 🙃

Proč vypadá, jak vypadá?

Když se o téma webů a internetového marketingu (IM) trošku zajímáte, ze všech stran se sypou doporučení, jak by měl web vypadat. Obvykle naprosté samozřejmosti (např. "stručnost" nebo "nezahlcujte návštěvníky"). Zpravidla končí tím, že se máte podívat na svůj web, jestli má či nemá diskutovaný problém. Poměrně jasná výzva, vedoucí k tomu, abyste si ten web nechali vylepšit či rovnou předělat ("redyzajnovat"). 

Vyplatí se to? Viz výše… 🤔 

Kdo by se měl o web starat

Jednoduchá otázka a jednoznačná odpověď. V běžné firmě není nikdo, kdo by měl předpoklady se na několik plných úvazků věnovat problematice internetového marketingu. Nedává smysl jednou za pár let web překopat dle aktuální módy.

  • Neztrácejte v boji o zákazníky na internetu drahocenný čas (tím, že se to budete snažit zvládnout sami). Pokud díky IM máte šanci získat alespoň pár stálých zákazníků ročně, vyplatí se vám korektní profesionální řešení.
  • Vyjasněte si své potřeby a možnosti (efektivní IM).
  • Outsourcujte internetový marketing.

Stačí najít důvěryhodného partnera. Poznáte ho snadno - bude chtít systematicky a trvale pracovat na tom, abyste byli úspěšnější. Bude schopen si ověřit, že o to sami máte zájem. 😎

Poptávka × nabídka

Těch, kteří vnímají, že nemá smysl vyhazovat peníze za web a naopak je rozumné vydělávat díky internetovému marketingu, je zatím málo. Proto naprostá většina firem, která se prohlašuje za erudované tvůrce webových zázraků…

  • Nenabízí, že se o výkon vašeho webu plně postarají.
  • Většinou ani rozvoj vašich dovedností nutných pro efektivní IM (čímž se nemyslí ani copywriting, ani design ani nic jiného z dovedností, které musí mít on a co si stejně nemáte šanci osvojit).
  • Obvykle "udělají" web a zbytek nechají na vás. Aniž vlastně tušíte, co byste měli dělat. Protože jste se na začátku nedomluvili, k čemu a jak chcete ten web používat.

Docela často to tak sami chcete. Zvažte, jestli je to optimální podoba vaší internetové marketingové strategie/taktiky. Nebo si o tom promluvte s námi. 🎯