Kdo se má starat o firemní web

25. 04. 2021 Petr Opletal

Jak funguje typický B2B firemní web? Může i takový web vydělávat peníze? Co můžeme dělat jinak? Jaká je příčina podivné podoby vašeho webu?

Kdo se má starat o firemní web

Vydělává váš B2B firemní web?

Pokud ne, je něco špatně. I kdybyste měli sebehorším odhadem stanovit počet zákazníků, o které jste nepřišli díky tomu, že máte alespoň nějaký. Nebo promile zásluh na získávání nových. Zkrátka máte vědět, proč ten web máte.

I firemní B2B web musí vydělávat peníze. Jinak by náklady na jeho vznik a provoz měl FÚ dodanit jako zmařenou investici. 🙃

Proč vypadá tak, jak vypadá?

Když se o téma webů a internetového marketingu (IM) trošku zajímáte, ze všech stran se sypou doporučení, jak by měl web vypadat. Obvykle naprosté samozřejmosti (např. "stručnost" nebo "nezahlcujte návštěvníky"). Zpravidla končí tím, že se máte podívat na svůj web, jestli má či nemá diskutovaný problém. Poměrně jasná výzva, vedoucí k tomu, abyste si ten web nechali vylepšit či rovnou předělat ("redyzajnovat"). 

Vyplatí se to? Viz výše… 🤔 

Kdo by se měl o web starat

Jednoduchá otázka a jednoznačná odpověď. V běžné firmě není nikdo, kdo by měl předpoklady se na několik plných úvazků věnovat problematice internetového marketingu. Nedává smysl jednou za pár let web překopat dle aktuální módy.

  • Neztrácejte drahocenný čas (tím, že se to budete snažit zvládnout sami) v boji o "online". Pokud díky IM máte šanci získat alespoň pár stálých zákazníků ročně, vyplatí se vám korektní profesionální řešení.
  • Vyjasněte si své potřeby a možnosti (efektivní IM) .
  • Outsourcujte internetový marketing.

Stačí si najít důvěryhodného partnera. Poznáte ho docela snadno - bude chtít systematicky a trvale pracovat na tom, abyste byli úspěšnější. Pokud o to máte zájem.

Poptávka × nabídka

Těch, kdož vnímají, že nemá smysl vyhazovat peníze za web a naopak je rozumné vydělávat díky fungujícímu internetovému marketingu, je zatím málo. Proto naprostá většina firem, která se prohlašuje za erudované tvůrce webových zázraků…

  • Nenabízí, že se o výkon vašeho webu plně postarají.
  • Většinou ani systematické vzdělávání nutné pro efektivní správu IM.
  • Obvykle rádi "udělají" web a zbytek nechají na vás.

Docela často to tak sami chcete. Zvažte, jestli je to optimální podoba vaší přítomnosti na Internetu. Nebo si o tom promluvte s námi.