Předběžný popis smyslu, cílů a průběhu.
Hlavním smyslem VA je jednoznačně a srozumitelně formulovat společný názor (vlastníci, manažeři i konzultant se musí shodnout) na současné úspěchy a potíže, úroveň hospodaření, systém organizaci a řízení. Aktivovat (probudit) řídící pracovníky, hledat s nimi stávající zřejmé i skryté problémy a jejich příčiny, diskutovat možná řešení. Klíčovým výstupem (užitkem) VA je vytvoření a schválení formálního (jednoznačného) zadání změnové akce (stanovení cílů a měřítek výsledků) a plánu prací pro následující spolupráci. Ten se skládá z celkového plánu (po etapách) a podrobného plánu minimálně další etapy (jako první etapa je v projektu VA).
Cílem změn je zefektivnění fungování firmy / systému řízení – v konečném důsledku změna přístupu a chování lidí. Předpokládá se, že s tímto záměrem bude spouštěn každý změnový projekt. Pro faktickou rekonstrukci systému řízení je nutný přesný funkční popis podnikových procesů. Vytvořený procesní model může (či spíše musí) být nástrojem řízení a prostředkem dalšího rozvoje organizační a řídící struktury firmy.
Není možné provést analýzu, aniž zpřístupníte informace. Potřebujeme co nejvíce informací a rozhodně potřebujeme informace ekonomické - o rozsahu, náročnosti a efektivnosti vašich činností. Bez toho je celá analýza mlácení prázdné slámy.
Základní seznámení s firmou Jednání o zadání, oblastech působnosti, vyjasnění cílů, další seznámení s firmou, nejdůležitějšími lidmi a prostředím. Předání dostupných podnikových dokumentů. Schválení plánu prací (závazného harmonogramu) a žádoucích výsledků VA. |
Získání potřebných informací Doplnění (předání či zpřístupnění nepředaných částí / oblastí) podnikové dokumentace (dat) a její / jejich analýza. |
Zahájení Oficiální zahájení spolupráce ‑ setkání všech potenciálních účastníků VA. Seznámení s cíli a záměry. Představení metod. Sjednání termínů rozhovorů / návštěv. |
Průzkum Rozhovory, příp. dotazníkově organizovaný sběr informací. Návštěvy pracovišť, ověření dodržování pracovních postupů, důkladné seznámení s reáliemi (doklady, problémy, funkčností IS atd.). |
Analýza situace Identifikace základních prvků systému řízení a jejich slabých míst. Orientační procesní dekompozice činností, návrh předběžné procesní mapy a porovnání s formálním organizační strukturou (analýza organizačního uspořádání). Předběžný návrh možných změn (za účelem ověření shody předpokladů). Návrh předběžných strategických faktorů úspěchu (SFÚ/SWOT). Návrh opatření k využití zjištěných rezerv (quick-wins). Vytvoření základní verze úvodní studie & návrhu plánu prací. |
První výsledky Schůzka k projednání předběžných výsledků a výchozího návrhu další spolupráce. |
Úvodní studie Předání úvodní studie a ostatních materiálů k připomínkování. |
Připomínkování ÚS a návrhu projektu Připomínkování (oponentura) & úpravy úvodní studie. Upřesnění podmínek, požadavků a ostatních náležitostí včetně přípravy týmu (ověření metod komunikace, účinnosti pravidel atd.). Upřesňování plánu prací akce (následující etapy) a smluvních podmínek. |
Projednání úvodní studie, smlouvy, plánu prací. Podpis smlouvy. |
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.