Jak je to s užitečným obsahem a co promyslet, než se rozhodnete, že na blog nemáte sílu.
Spousta firem není a nebude schopna vytvářet blog. Rozumi se skutečně zajímavý obsah, na který budou (netrpělivě) čekat jeho čtenáři každý týden či dva. Není v nich nikdo, kdo by dokázal takto komunikovat a pokud platí, že by se nový příběh měl objevit zhruba každý týden (nebo každý druhý), tak to není práce na 5 minut. Ale ani na full‑time. Navíc to chce mít plán a koncepci. Vlastního experta na to zcela jistě nevyužijete. Těžko říct, co se může naučit sekretářka... 😎
Zjednodušeně řečeno - pokud nemáte schopného marketéra, je lepší nic nepsat. Nemá smysl "za každou cenu něco napsat". Musíte vědět, pro koho píšete, co ho zajímá, jak přemýšlí. Články musí mít srozumitelnou nosnou myšlenku - chcete, aby lidé čekali na pokračování.
Má smysl zveřejňovat to, co je pro čtenáře (stávající i budoucí) opravu přínosné. Což znamená jisté náklady navíc. Protože pro ně není přínosné to, čemu rozumíte a čím se živíte. Na to mají mít vás.
Takže je potřeba hledat, co je pro ně opravdu užitečné. Ale musí to být blízko vašemu oboru, jinak to nebude dávat smysl.
Doporučuje se snažit se o konverzi (získání kontaktu) přes nabídku stažení právě užitečného obsahu či registraci k odběru aktualit (newsletter či něčeho podobného).
Začne se tím, že v rámci komunikační strategie vytvoříte plán pro „blog“ … není to dogma – někdo si zdůvodní, proč je to nesmysl, jiný to zkusí.
Přečtěte si článek Firemní blog a důvěra zákazníků.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.
Rádi bychom poprosili ty, komu připadnou informace uváděné v metodice užitečné nebo sporné či mají jiné zkušenosti či mohou doplnit chybějící zdroje, aby se ozvali. Rádi budeme spolupracovat na dalším zlepšování nebo propojíme naše stránky s vašimi.