Proč je dobré používat obecně známé pojmy (i když se nám nelíbí).
Cílem není duplikovat učebnice. Jde nám o správné chápání zde publikovaných textů (aby bylo možno se jednoduše odkázat a nebylo potřeba to rozepisovat na více místech). Budeme je postupně doplňovat - aktuálně čekají na zpracování:
Skupina položek sortimentu, která vzniká zhruba stejným technologickým postupem (spotřebovává shodné zdroje) a plní u spotřebitele totožnou funkci. Nerespektují se dogmaticky marketingové aspekty (značka, pozice, zákazník ... pokud prodáváme víceméně stejný prací prášek nebo ostřikovač pod různými značkami, tak cílové skupiny zákazníků jsou "uvnitř" produktu; poměr mezi náklady na marketingovou komunikaci a přínosem jednotlivých značek se musí optimalizovat zejména s ohledem na celkový podíl na trhu a využití kapacit - je přirozené, že jednotlivé součásti produktu budou mít různou EE, nemá to nic moc společného s EE produktu; samozřejmě toto - a každé jiné - pojetí je poměrně diskutabilní, musíme je vnímat účelově).
Standardní význam (viz Wikipedie) je zhruba v poloze "pochopení trhu, jeho chování a zejména toho, čím na něm lze dosáhnout žádoucích výsledků". Tím se rozumí
Pokud možno to umět aplikovat na podnikovou a marketingovou strategii tak, aby se to projevilo v práci lidí ve firmě, zejména těch zodpovědných za obchodní výsledky. A na těch výsledcích.
Podle našeho názoru není marketingový výzkum totožný s "výzkumem", který dělají "digitální" agentury s cílem podložit konkrétní dílčí aktivitu (přestože jsou i lidé, kteří tvrdí opak a dokonce jsou považováni - nebo sami sebe pokládají - za autority).
Bude k tomu diskuse - je určitě spousta.
Viz též
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.