Základní pojmy marketingu

Proč je dobré používat obecně známé pojmy (i když se nám nelíbí).

Cílem není duplikovat učebnice. Jde nám o správné chápání zde publikovaných textů (aby bylo možno se jednoduše odkázat a nebylo potřeba to rozepisovat na více místech). Budeme je postupně doplňovat - aktuálně čekají na zpracování:

  • Zákazník
  • Zájemce
  • Produkt
  • Poptávka
  • Nabídka
  • Užitek
  • Hodnota
  • Cena

Skupina položek sortimentu, která vzniká zhruba stejným technologickým postupem (spotřebovává shodné zdroje) a plní u spotřebitele totožnou funkci. Nerespektují se dogmaticky marketingové aspekty (značka, pozice, zákazník ... pokud prodáváme víceméně stejný prací prášek nebo ostřikovač pod různými značkami, tak cílové skupiny zákazníků jsou "uvnitř" produktu; poměr mezi náklady na marketingovou komunikaci a přínosem jednotlivých značek se musí optimalizovat zejména s ohledem na celkový podíl na trhu a využití kapacit - je přirozené, že jednotlivé součásti produktu budou mít různou EE, nemá to nic moc společného s EE produktu; samozřejmě toto - a každé jiné - pojetí je poměrně diskutabilní, musíme je vnímat účelově).

Viz též

Rozumíte své práci. My také.

Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.

Cena: Přiměřená

Chci vědět víc

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.