Základy pro ty, kteří vědí, že si nejsou jisti.
Především musíte mít jasno, pro koho jste užiteční.
Produkt - výrobek nebo služba.
Cílová skupina - subjekty (lidé nebo firmy), kteří kupují vaše produkty.
Marketingová strategie (koncepce) = plán rozvoje podnikání. Nesmí to být hromada frází, ale jasně formulované principy a priority. Udělejme si jasno, co konkrétně potřebujeme. Pro začátek ty nejdůležitější a nejjednodušší situace / otázky.
Je jich velmi mnoho. Pokud si je připustíte. Resp. umíte položit. Dovolíte, aby se o tom diskutovalo. Začnou se rojit jak mravenci.
Dokud je člověk jediný, kdo má v hlavě představu o budoucnosti firmy, nemusí s nikým nic sdílet či si vyjasňovat. Ovšem téměř jistě platí "víc hlav, víc rozumu" (a to i v případě, kdy ta další hlava má svůj rozum, protože umí tu druhou inspirovat). O řadě dalších pozitivních efektů nemluvě. Proto když už si člověk nevystačí sám a musí s někým spolupracovat, je potřeba se domluvit o tom, co se má dělat. Když ostatní nevědí, co se děje a proč (a jaké to bude mít důsledky), tak mohou vzniknout významné potíže.
Je potřeba srozumitelně pojmenovat, co máte v úmyslu (příklad):
A u každého z těch záměrů poctivě odpovědět na otázky:
Nemusí (či spíše nemůže) to být hned ani "dokonalé". Naopak - nebude to nikdy hotové.
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.