Vstupní stránky

Domovská nebo přistávací stránka.

Potenciální zákazník poprvé přichází na náš web - na domovskou stránku nebo na stránku, na kterou ho přivedla reklamní kampaň nebo výsledky organického vyhledávání. Kritické zásady (částečně dle Kuno Creative):

  • Méně je vždy(!) více.
    • Nejlépe jenom jedna sekce. Buď Hero nebo rozcestník.
    • Nenuťme návštěvníka rolovat. Nebo číst a rozklikávat navigaci.
    • Pokud nejsme Apple, musíme říci, co od nás může čekat.
    • Snažíme se přimět ho k akci.
  • Návštěvník ihned vidí, zda má odejít či pokračovat.
  • Měl by si říci "Tady jsem správně, vědí co potřebuji, znají mě ..."

Podstatné je opravdu to "většiny". Vůbec nezáleží na tom, co se nám líbí nebo považujeme za správné. Jediné kritérium pro účelnost vstupní stránky je to, co udělá většina návštěvníků. Východiska:

  • Web B2B se nesnaží "ulovit" náhodného brouzdala.
  • Většina příchozích řeší konkrétní faktický pracovní problém.
  • Nemá chuť číst a zjišťovat, co je jak myšleno.
  • Snažíme se je provést na místo, kde mají udělat svoji akci, nejkratší možnou cestou. 
  • Procházet víceobrazovkovou domovské stránky a hledat, jestli tam je nebo není uvedeno něco, z čeho by se dalo usoudit, že má smysl hledat dál ... zjevně nejkratší není. Ale dá se to udělat moc hezky ...
  • Lépe funguje, když návštěvníkovi pomůžeme odpovědět na otázku, kterou si nepoložil
  • Musíme si ji položit za něj a nabídnout mu na výběr ze srozumitelných možností.
  • Pokryjeme tím řadu požadavků na vytváření důvěry a moderaci očekávání.
  • Pokud návštěvník vybere nějakou z nabízených možností, zjevně má zájem. V takovém případě je správné mu okamžitě na tom druhém kliku nabídnout zahájení spolupráce.

Tato metodika bude upřesňována a doplněna případovými studiemi podle reálných případů.

Klíčové sdělení upoutávající pozornost, díky němuž návštěvník bude ochoten číst, co je na stránce. Příklady:

  • Intel ... "Měníme hru"

Citace
Během několika sekund po zobrazení vašeho webu si návštěvník vytvoří svůj první dojem. Vstupní stránka je jako hotelová hala – návštěvníci se tam dlouho nezdrží, ale očekávají, že bude atraktivní, čistá a snadno se dostanou, kam potřebují.

Hero - koncept zobrazení atraktivního média (obrázek, video, slideshow) přes celou plochu prohlížeče. Stručný text, výzva k akci. Příklad šablona Bemax.

Hodí se pro 

  • Prezentaci jednoduchého (jediného, kompaktního, nestrukturovaného) produktu.
  • Např. služby specializované profese
  • Akce.

Pokud máte obdobný produkt jako návštěva přírodních parků, je to zcela jistě nejlepší způsob (dle "Jak použít video", část "Why use a background video?") 

Potřebujeme návštěvníkovi pomoci:

  • Zjistit, jestli je tu správně ("... pro koho jsou naše produkty určeny - obor, velikost, pracovní pozice / profese, cenová hladina, ..." - cokoliv, s čím se může ztotožnit). Projděme weby konkurence či srovnatelných oborů z pohledu návštěvníka a hledejme, co jim chybí.
  • Jestli máme řešení i pro něj / jeho potřebu.
  • Co získá (užitek).
  • ... a všechny další aspekty

Snažíme se jej přimět udělat akci, která nám pomůže zjistit, jestli to je potenciální zákazník nebo náhodný návštěvník, který fakticky o nic konkrétního zájem nemá. 

  • Snažíme se přivést ho co nejrychleji / nejsnáz místo, kde se to dozví.
  • Aniž by musel hledat - ať už tím, že bude číst nebo by zadal něco do místního vyhledávání.
  • Opravdu mu dokázat, že víme, proč přišel.

Dobrý příklad rozcestníku podle velikosti zákazníka - Ritter.

Podle Robert Brandl (ShortStack) ... platí nejen pro vstupní stránky, ale pro ty je dobré se níže uvedeného držet dogmaticky.

  • Síla volného místa - prostě střídmost.
    Méně je vždy více. Není potřeba hledat, co je na stránce důležitého.
  • Když vlevo nahoře nebo uprostřed není to, co návštěvníka zajímá, nejspíše odejde.
  • Barvy musí odpovídat obsahu (branži, charakteru). Pro B2B stránky je nejméně špatnou volbou bílé pozadí a černý nebo jiný velmi tmavý font. Je potřeba kontrast pro snazší čtení. Červené CTA mají prý vyšší konverzní poměr než jiné.
  • Upřednostnit návrh pro mobilní zařízení.
  • Reálné osobní (skutečné) fotky zvyšují důvěryhodnost.
  • V jednoduchosti je síla
    • Jeden font.
    • Dvě či tři barvy (nejlépe firemní).
    • Co nejméně textu.
    • Stejnorodé prvky a konzistentní význam.
    • Jediná CTA.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Chci kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.