Čím zvýšit výkon organizace?
Jak ulehčit a zjednodušit práci řídících pracovníků?
Zpřesnit zadávání práce!
S využitím Office 365
Nechte se překvapit.
Jedním z nejzajímavějších efektů je to, že jako bonus získáváte díky evidenci kontrol detailní přehled o výkonu práce řídících pracovníků - vzniká detailní dokumentace, co kdo dělá.
Máme dva hlavní typy porad - koordinační a "řešitelské" (ryze formálně to může být jinak - byť zde odkázaný text je nehorázný blábol, mnohem smysluplnější je zabývat se faktickou organizací než typy účastníků). Schůzky pořádané k analýze problému a hledání jeho řešení mají svá specifika a je potřeba se jim věnovat samostatně. Toto téma se týká koordinačních porad. Jejich hlavní. Jen málo záležitostem se lze věnovat pouze jednou a tím to skončí.
Úkoly musí zadávat korektní zadavatel stanoveným způsobem 1:1 a nemá s tím zdržovat na poradě.
Metodika MBO je založena na principu sjednání úkolu tak, aby si zadavatel ověřil, že realizátor pochopil, proč má něco dělat a pokud možno aby sám určil co a jakým způsobem. Jejím hlavním cílem je zjednodušení a zefektivnění sjednávání mimořádných aktivit. Ideálně se uplatní v systému projektového řízení, ale je nenahraditelná i v běžném provozu.
Fixní procesy sice v typické organizaci představují většinu aktivit, ale ad-hoc aktivity se také musí řídit. Většinou jich je víc, než by bylo žádoucí. Formalizovaný systém jejich správy usnadňuje identifikaci těch, pro které je účelné definovat procesy (byť volné).
Správa (funkčnost a data) kontrolní činnosti (+ kapacitní požadavky) musí být integrovány do komplexního systému správy kapacit a kontroly (systému řízení).
Zejména řídících pracovníků. Je jasné, že mnohým se to může zdát neefektivní. Problém je, že pokud se někdo rozhodne systém ignorovat či dokonce sabotovat, je zpočátku velmi náchylný k selhání. Po několika málo měsících si ovšem už nikdo neumí představit, že by mohl fungovat jinak.
Radikálně se zlepší přehled o tom, co kdo dělá a jak užitečné to pro organizaci je, což má výrazný dopad na motivaci pracovníků.
Mimochodem - máte už plán/evidenci kontrol v datové podobě?
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.