Poznejte své zákazníky

Jinak nevíme, co jim potřebujeme říci.

Musíme znát ty, které chceme oslovit (viz článek Uživatelský výzkum). Lidi i firmy, ve kterých pracují.

  • Co ve skutečnosti potřebují.
  • Co hledají.
  • Co očekávají že najdou. O co se zajímají.
  • Na co budou reagovat, pokud je chceme přimět k registraci či poptávce.

Přínos pochopení zákazníků

Pokud máte zákazníky dokonale zmapované - což znamená, že to děláte průběžně - tak víte:

  • Jaká je hodnota zákazníka. Umíte tedy měřit výkon obchodníků (bude odkázáno).
  • Čím se od sebe liší - jaké máte skupiny - na co která skupina reaguje - jak se vyvíjí objemy prodejů, jaké platí argumenty. Umíte řídit prodej i akvizici. Umíte řídit cenovou politiku (kalkulaci nabídkových cen). 
  • Máte spoustu konkrétních podkladů (success stories - příběhů o úspěšném použití vašich produktů), pomocí kterých umíte přesvědčivě předat potenciálním zákazníkům výhody a přínosy spolupráce s vámi.

Pokud zákazníky takto důkladně neznáte, je nejvyšší čas to napravit.

Jednoduše, systematicky a soustavně

Začneme a nepřestaneme.

  • Projdeme vaše stávající zákazníky. Řeknete nám o nich a o jejich zakázkách, na co si vzpomenete. Založíme knihovnu příběhů (doporučení - tzv. "success stories").
  • Navrhneme skupiny podle sortimentu, trvanlivosti, objemu, frekvence a dalších charakteristik. Nejdřív zhruba, začneme sbírat data a budeme to členění průběžně zpřesňovat. Pokud směřujeme k samoobslužnému nabídkovému řešení, začneme shromažďovat data pro parametrizaci kalkulačního vzorce.
  • Vytvoříme fiktivního zástupce pro každou skupinu (personu). Zhruba načrtneme, co v práci dělá a jak asi přemýšlí. Do budoucna představuje práce na jeho profilu podstatnou část toho, co je potřeba průběžně dělat (dle oboru, podmínek atd.). Součástí je i předpoklad, jak bude reagovat na jaký typ sdělení/obsahu.
  • Neustále udržujeme planý model ekonomické efektivnosti IM.

Vše jednoduše a bezprostředně - začneme jen s tím, co je zřejmé. Koncepci budeme postupně v provozu upřesňovat, protože naše poznání, podmínky i chování lidí se mění. Takže je potřeba to dělat průběžně. Klíčovou dovedností není udělat dokonalou analýzu jednou provždy (protože je to nesmysl), ale umět efektivně řídit průběžný sběr a vyhodnocování dat.

  • I v rámci jednotlivých skupin je potřeba hledat způsob, jak oslovit další potenciální zájemce.
  • Pokud je působení (obsah, kampaně, klíčová slova, ...) stále stejné, ta část cílového publika, kterou se podařilo oslovit, se zmenšuje (už vás znají a většinou se již rozhodli - buď to s vámi zkusí nebo ne; pokud jim neposkytnete důvod, tak se jejich stanovisko může změnit (či zůstat stejné) jenom díky působení konkurence. Projeví se to tím, že i když technicky se výkon IM zvyšuje, faktických zájemců ubývá.
  • Průběžné úpravy jsou příležitost najít i ty, které dosavadní aktivity nezaujaly (což je vždy většina cílové skupiny). 

Současně provedeme analýzu konkurence a Analýzu klíčových slov. Propojíme hledané výrazy s našimi fiktivními zájemci. Není to totéž - klíčová slova jsou technická záležitost, zákazníci spíš psychologie - něco jako zámek a klíč.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.