Poznejte své zákazníky

Jinak nevíme, co jim potřebujeme říci.

Musíme znát ty, které chceme oslovit (viz článek Uživatelský výzkum). Lidi i firmy, ve kterých pracují.

  • Co ve skutečnosti potřebují.
  • Co hledají.
  • Co očekávají že najdou.
  • Na co budou reagovat, pokud je chceme přimět k registraci či poptávce.

 

  • Projdeme vaše stávající zákazníky. Řeknete nám o nich a o jejich zakázkách, na co si vzpomenete.
  • Rozdělíme je do skupin podle sortimentu, trvanlivosti, objemu, frekvence a dalších charakteristik.
  • Vytvoříme fiktivního zástupce pro každou skupinu (persony). Zhruba načrtneme, co v práci dělá a jak asi přemýšlí.

Vše budeme postupně v provozu upřesňovat. 

  • Co ve skutečnosti potřebují.
  • Co hledají.
  • Co očekávají že najdou.
  • Na co budou reagovat, pokud je chceme přimět k registraci či poptávce.

Současně provedeme analýzu konkurence a analýzu klíčových slov. Propojíme hledané výrazy s našimi fiktivními zájemci.

Přínos pochopení zákazníků

Pokud máte zákazníky dokonale zmapované - což znamená, že to děláte průběžně - tak víte:

  • Jaká je hodnota zákazníka. Umíte tedy měřit výkon obchodníků (bude odkázáno).
  • Čím se od sebe liší - jaké máte skupiny - na co která skupina reaguje - jak se vyvíjí objemy prodejů, jaké platí argumenty. Umíte řídit prodej i akvizici. Umíte řídit cenovou politiku (kalkulaci nabídkových cen). 
  • Máte spoustu konkrétních podkladů (success stories - příběhů o úspěšném použití vašich produktů), pomocí kterých umíte přesvědčivě předat potenciálním zákazníkům výhody a přínosy spolupráce s vámi.

Pokud zákazníky takto důkladně neznáte, je nejvyšší čas to napravit.

Jak budeme (rámcově) postupovat

  • Projdeme vaše stávající zákazníky. Řeknete nám o nich a o jejich zakázkách, na co si vzpomenete. Založíme knihovnu příběhů.
  • Rozdělíme je do skupin podle sortimentu, trvanlivosti, objemu, frekvence a dalších charakteristik. Nejdřív zhruba, začneme sbírat data a budeme to členění průběžně zpřesňovat. Pokud směřujeme k samoobslužnému nabídkovému řešení, začneme shromažďovat data pro parametrizaci kalkulačního vzorce.
  • Vytvoříme fiktivního zástupce pro každou skupinu (personu). Zhruba načrtneme, co v práci dělá a jak asi přemýšlí. Do budoucna představuje práce na jeho profilu podstatnou část toho, co je potřeba průběžně dělat (dle oboru, podmínek atd.).

Vše budeme postupně v provozu upřesňovat. Současně provedeme analýzu konkurence a analýzu klíčových slov. Propojíme hledané výrazy s našimi fiktivními zájemci.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.