Moderní digitální marketing pro účetní firmy

Web a komunikace pro B2B produkt, jako je outsourcing účetnictví.

Zajímá mě to

Ozveme se.

Navazuje na článek Internetový marketing pro účetní firmu. Pokud jste z Brna či okolí, máte unikátní příležitost získat významnou konkurenční výhodu. Protože zdaleka nejde jenom o splácání webu. Naší ambicí je společně s vámi ověřit myšlenku outsourcingu akvizice, resp. marketigu včetně obchodu, popř. zčásti i řízení vztahů se zákazníky. Prostě co se ukáže jako efektivní a smysluplné. Proto je potřeba, abychom se mohli co nejčastěji vidět.

  1. Najdeme vaše ideální zákazníky - pro které je optimální právě spolupráce s vámi.
  2. Budeme s nimi komunikovat a hledat nejlepší podobu spolupráce.
  3. Dohodeme se. A když ne, všechno vám zůstane. Zejména to, co se naučíte.

Získáte nové zákazníky…

  • Nový zákazník má pro účetní firmu velkou hodnotu. Přitom není úplně snadné ho získat - vznikající nové firmy jsou problematické (pokud se na ně nechcete specializovat) a ostatní již účetnictví nějakým způsobem mají vyřešeno. Jen velmi zřídka se stane, že někomu skončí účetní ze dne na den a on zoufale shání náhradu.
  • Získávání nových klientů je pro účetní firmy obtížné. Obvykle nemají ani marketing, ani obchod, ani chuť a předpoklady, aby nové zákazníky hledali. Až dosud to nebylo nezbytné. 
  • Pomůžeme vám modernizovat a digitalizovat vaši firmu a současně můžeme společně nabídnout skvělé produkty a služby i vašim zákazníkům.

V současné době se trh s účetnictví výrazně mění. Měli byste se nad tím zamyslet. Víme, jak jsou změny nepopulární. Jenže dřív nebo později budou nezbytné.  

…my získáme vás

Víme, že můžeme růst jenom s úspěchy našich zákazníků. A účetní firma je skvělým partnerem pro spolupráci při poskytování sofistikovaných služeb společným klientům.

  • Spolupráce nám (vám i nám) otevírá další oblasti - controlling, IT, marketing atd. Nikoli pouze u vás, ale především u vašich zákazníků.
  • To představuje významný přínos pro všechny. Pomůžeme vám poskytovat vašim zákazníkům kvalitnější a efektivnější služby. Třeba i širší spektrum služeb. Tím zvýšime jejich spokojenost a věrnost.
  • Zjistíte, že naše práce přináší opravdu užitek - a můžeme společně růst.

Účetnictví rozumíme a máme ho rádi. Navíc rozumíme i menším firmám a jejich manažerům. Víme, že má smysl se specializovat. Pokud jste ho ještě nečetli, přečtěte si článek (později to bude případová studie) o vývoji webu účetní firmy.

Zdarma znamená to, že máte rok na ověření. Pokud pro vás bude spolupráce užitečná, bude fér, když nám to zaplatíte a můžeme spolupracovat dál. Nabídka platí pro účetní firmy z Brna a okolí - potřebujeme s vámi zejména na počátku hodně intenzívně komunikovat a správně pochopit, jak fungujete. Pokud očekáváte širší spolupráci, než je rozběh IM, je to možné, ale nevztahuje se na to ona roční lhůta.

Rozběh marketingu účetní firmy

Jenom skutečně rámcově. Co nejjednouššeji a nejsrozumitelněji. Realita je poněkud složitější a obsáhlejší.

  • Seznámíme se s tím, jak vaše firma funguje. Máme na to metodiku, půjde to velice rychle. Bude nás zajímat především následující.
    • Váš tým a jeho způsob práce.
    • Veškerý software, který používáte.
    • Dosavadní marketingové a obchodní aktivity - web, sociální sítě, aktivita v profesních sdruženích atd. atd. Jak vypadá nabídka, typová smlouva a další dokumentace.
  • Pokud vyhodnotíme, že naše práce pro vás může mít smysl, soustředíme se na stávající a očekávané zákazníky. To bude trošku náročnější, tam budeme potřebovat, abyste s námi poměrně intenzívně spolupracovali. Úmyslně vás zde nechceme provést pouze připravenými otázkami. Je důležité, jak své zákazníky vnímáte, jestli u nich vidíte a znáte oblasti, které jsou pro ně zajímavé, jak oni fungují a co potřebují.
  • Tyto informace vyhodnotíme a (pokud stále platí, že můžeme být užiteční) uděláme
    • Aktualizaci vaší marketingové/firemní strategie.
    • Koncepci vašeho webu a internetového marketingu.
    • Rámcový plán práce min. na rok a konkrétní kroky na nejbližší měsíc.
  • Pokud se na tomto plánu shodneme, začneme jej realizovat.

12 měsíců od zahájení spolupráce se budeme ze všech sil snažit, abyste získali co nejvíce kontaktů. Průběžně a na konci to vyhodnotíme a vy si řeknete, jakou má taková služba pro vás hodnotu.

Rozběh je pomalý. Pár měsíců budou výsledky minimální.

Na začátku především zjišťujeme reakce potenciálních zájemců na váš specifický obsah. Dohodneme, jak má komunikace vypadat. Vysvětlíme, co nebude zřejmé.

  • Najdeme na internetu vaše potenciální zákazníky a navážeme s nimi kontakt.
  • Způsobem, se kterým budete souhlasit.
  • Musíme s nimi komunikovat mnohem dřív, než je vůbec napadne, že by se mohli stát vašimi zákazníky.

Zpočátku pomůžeme zjišťovat a společně se budeme učit, jak to ve vašem konkrétním případě dělat nejlépe. Standardní podobu a funkčnost zajistíme dle našich zkušeností. Nečekáme, až nám řeknete, co znamená vést účetnictví. Ale musíme se domluvit, jaká specifika má právě to vaše pojetí.

Smyslem je, abyste se právě toto (stále lépe poznávat a chápat vaše zákazníky) naučili vy - to je to, co vás může odlišit oproti konkurenci. Společně budeme hledat témata komunikce (co vaše ideální zákazníky zajímá). To byste měli zvládnout - je to podstata vaší firemní i marketingové strategie. Možná to můžeme dělat za vás, ale není to pro vás nejvýhodnější podoba spolupráce (vaše zapojení přináší účinnější obsah). S analýzou návštěvnosti/dat, metodikou a technickými aspekty budeme rádi pomáhat i dál (tam je efektivnější, když to budeme dělat my).

Kontakty neznamenají zájemce, natož zákazníky

Pravděpodobnost získání většího počtu nových zákazníků v průběhu toho roku je malá (podle naší zkušenosti s reklamní kampaní, viz též dále). Naše společné úsilí by se mělo soustředit na vytvoření "povědomí" - aby potenciální zákazníci věděli, že existujete, protože v současné době se na vás obrátí, až budou hledat něco, co jim stávající účetní nenabízí nebo když skončí. Což je celkem pravděpodobné, protože v této době končí řada samostatných účetních nebo malých firem, které začaly před 30 lety a nemají zájem pokračovat.

  • Pokud jsou vaší primární cílovou skupinou živnostníci a velmi malé firmy, musíte být vidět na sociálních sítích.
    • Tam musíte komunikovat o tématech, která zajímají vaše potenciální zákazníky. Nikoli vás (či nás). To je pro získání důvěry zásadní.
    • Postupně můžeme zkoušet převádět pozornost na témata, která souvisí s běžným životem i daněmi a účetnictvím - např. jaké jsou rozdíly mezi stravenkami a stravenkovým paušálem.
    • Většina aktivit by měla být doprovázena odkazy na vaše webové stránky, obsahující zajímavý (a alespoň trošku užitečný) obsah.
    • Snažíme se přimět kontakty k tomu, že až budou přemýšlet nad tím, nakolik jim současná podoba zpracování účetnictví vyhovuje, vzpomenou si nejdříve na vás.
  • Jestliže se specializujete na větší firmy, je jejich oslovení obtížnější (není zde prostor rozepisovat podrobnosti). Ovšem opět hledáme konkrétní lidi s jejich konkrétními zájmy a názory, snažíme se s nimi navázat nenásilně kontakt. Znamená to hodně zkoušet, kombinovat všechny dostupné nástroje - v jistém smyslu je to blízko tradiční osobní akvizici.
  • V obou případech bude potřeba hledat vhodné formy, jak preferovanou cílovou skupinu oslovit. V prvním roce spolupráce je žádoucí se při oslovení soustředit na jeden konkrétní typ zákazníků. Tím ověřit, zda jsou závěry a metody komunikace správné.

Cílem je získat kontaktní údaje (aby se cílový člověk vědomě zaregistroval ke komunikaci s vámi). Poté co nejvíce informací o situaci, podmínkách a potřebách dané firmy. Můžeme zkoušet nové kontakty oslovovat např. pomocí průzkumů nebo obdobnými testy na jejich zájmy / aktivitu, s cílem získání informací o případných současných potřebách či problémech a identifikovat potenciální zájem o spolupráci.

O kontakty je potřeba pečovat. 

Výhodou naší spolupráce je, že společně můžeme poteniálním zájemcům poskytovat informace a (užitečná) upozornění z více oblastí.

  • Změny pravidel či aktuální zkušenosti z daní či personálních agend.
  • Důležité podněty ze světa IT, fintech, marketingu apod.
  • Navíc třeba dotace nebo cokoliv, co se jim může hodit.

Takto to může být velmi efektivní.

Technické a organizační aspekty

  • Všechno, co v průběhu spolupráce vznikne, je vaše.
  • Můžete mít svůj web na vlastním serveru (hostingu) nebo fungovat ve sdíleném prostředí (v obou případech bude v naší správě). UMBRACO na MS IIS.
  • Veškeré registrace (doména, DNS, certifikáty, Google Analytics ...) budou provedeny na vás, následně si udělíme potřebná práva a předáme vám přístupové údaje vás jako majitele. Vy si změníte heslo, napíšete si to do obálky a tu zavřete do trezoru. Tím máte zaručeno, že kdykoli můžete (nebo člověk, kterého si za tím účelem pozvete) nám práva odebrat a správu si převzít. Jako majiteli vám poskystovateli hostingu zajistí přístup, i kdyby se našel někdo, kdo by vás chtěl poškodit. 
  • Součástí řešení jsou i databázové prostředky pro zpracování informací o zákaznících, dotazníky a další nástroje. Data jsou vaše, některá technická řešení (která nejsou naše vlastní) mohou být při ukončení spolupráce licencována (tedy není možno zaručit, že vždy vše bude trvale zdarma).
  • V návrhu plánu prací budou i odhady účinnosti placených reklamních kampaní a analýza aktuálních aktivit konkurence. Pokud budete chtít investovat do placené reklamy (což by mělo být na základě vašeho profilu a profilu zákazníků dost často doporučeno), tak tu hradíte přímo (mj. proto, že daný účet je registrován na vás). Minimálně každý měsíc (po spuštění kampaně každý den) provedeme analýzu výkonu a nastavíme cíle a limity. Kdykoli můžete reklamu zastavit.

Veškerá nastavení budou plně zdokumentována. Minimalizujeme pravděpodobnost vzniku problémů, pokud si budete chtít převzít správu.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Práce s informacemi