Moderní digitální marketing pro účetní firmy

Web a komunikace pro B2B produkt, jako je outsourcing účetnictví.

Zajímá mě to

Ozveme se.

Rok internetového marketingu zdarma

Navazuje na článek Web pro účetní firmu. Máte unikátní příležitost získat významnou konkurenční výhodu.

  1. Důkladně pochopíme vaše potenciální zákazníky a zjistíme, v čem je pro ně právě váš produkt výhodný.
  2. Najdeme je na internetu a navážeme s nimi kontakt - to od vás bude vyžadovat, abyste s nimi byli ochotni komunikovat mnohem dřív, než se stanou vašimi zákazníky. Zpočátku pomůžeme a naučíme vás to. Smyslem ovšem je, abyste se právě toto naučili vy - to je to, co vás může odlišit oproti konkurenci. Jde o věcnou podstatu obsahu - s publikací budeme rádi pomáhat i dál.
  3. Do konce roku 2021 zjistíme, jakou má taková služba pro vás hodnotu a pokud bude výhodná pro obě strany, dohodneme se na trvalé spolupráci. I kdybychom se nedohodli, web a všechno ostatní vám zůstane. Zejména to, co se naučíte.

Získáte nové zákazníky & my získáme vás

  • Nový zákazník má pro účetní firmy velkou hodnotu. Přitom není úplně snadné ho získat - malé nové firmy jsou problematické (pokud se na ně nechcete specializovat) a ostatní již účetnictví nějakým způsobem řeší. Jen občas se stane to, že někomu skončí účetní ze dne na den a on zoufale shání náhradu. 
  • Proto je získávání nových klientů pro účetní tak obtížné. Navíc obvykle nemají ani obchod, ani chuť a předpoklady, aby nové zákazníky hledali. 
  • Seznámite se s dalšími výhodami spolupráce s námi - controlling, IT, marketing atd. Pomůžeme vám modernizovat a digitalizovat firmu. Pomůžeme vám poskytovat vašim zákazníkům kvalitnější a efektivnější služby. Třeba i širší spektrum služeb.
  • Zjistíte, že naše práce přináší opravdu užitek - a můžeme společně růst.
  • Spolupráce může přinést zajímavé efekty vašim zákazníkům a tím i vám. Situace, kdy užitek získávají všichni.

Rozběh marketingu účetní firmy

Jenom skutečně rámcově. Co nejjednouššeji a nejsrozumitelněji. Realita je poněkud složitější a obsáhlejší.

  • Seznámíme se s tím, jak vaše firma funguje. Máme na to metodiku, půjde to velice rychle. Bude nás zajímat především následující.
    • Váš tým a jeho způsob práce.
    • Veškerý software, který používáte.
    • Dosavadní marketingové a obchodní aktivity - web, sociální sítě, aktivita v profesních sdruženích atd. atd. Jak vypadá nabídka, typová smlouva a další dokumentace.
  • Pokud vyhodnotíme, že naše práce pro vás může mít smysl, soustředíme se na stávající a očekávané zákazníky. To bude trošku náročnější, tam budeme potřebovat, abyste s námi poměrně intenzívně spolupracovali. Úmyslně vás zde nechceme provést pouze připravenými otázkami. Je důležité, jak své zákazníky vnímáte, jestli u nich vidíte a znáte oblasti, které jsou pro ně zajímavé, jak oni fungují a co potřebují.
  • Tyto informace vyhodnotíme a (pokud stále platí, že můžeme být užiteční) uděláme
    • Aktualizaci vaší marketingové/firemní strategie.
    • Koncepci vašeho webu a internetového marketingu.
    • Rámcový plán práce min. na rok a konkrétní kroky na nejbližší měsíc.
  • Pokud se na tomto plánu shodneme, začneme jej realizovat.

Do konce roku 2021 (resp. 12 měsíců od zahájení spolupráce) se budeme ze všech sil snažit, abyste získali co nejvíce kontaktů. Průběžně a na konci to vyhodnotíme a vy si řeknete, jakou má taková služba pro vás hodnotu.

Kontakty neznamenají zájemce, natož zákazníky

Pravděpodobnost získání nového zákazníka v průběhu toho roku je malá (podle naší zkušenosti s reklamní kampaní). Je mnohem pravděpodobnější, že by se naše společné úsilí mělo soustředit na vytvoření "povědomí" - aby potenciální zákazníci věděli, že existujete.

  • Pokud jsou vaší primární cílovou skupinou živnostníci a velmi malé firmy, musíte být především vidět na sociálních sítích a navíc tam musíte komunikovat na takové úrovni a o takových tématech, která snad zajímají vaše potenciální zákazníky. Nikoli vás (či nás). To je to získání důvěry (nezávazné). Postupně můžeme začít upozorňovat na témata, která souvisí s běžným životem i daněmi a účetnictvím - např. jaké jsou rozdíly mezi stravenkami a stravenkovým paušálem. Část aktivit by měla být doprovázena odkazy na webové stránky.
  • Jestliže potřebujete větší firmy, je jejich oslovení obtížnější a zde není prostor rozepisovat podrobnosti. Zase hledáme konkrétní lidi s jejich konkrétními zájmy a názory, snažíme se s nimi navázat nenásilně kontakt. Znamená to hodně zkoušet, kombinovat všechny dostupné nástroje - v jistém smyslu je to blízko tradiční osobní akvizici.
  • V obou případech bude potřeba hledat vhodné formy, jak preferovanou cílovou skupinu oslovit. V tomto prvním roce spolupráce je nutné se ve snaze o oslovení soustředit na jeden konkrétní velmi specifický typ zákazníků. 

Snažíme se získat kontaktní údaje a k nim co nejvíce informací o situaci, podmínkách a potřebách dané firmy. Po půl roce můžeme začít zkoušet tyto kontakty oslovovat např. s průzkumy nebo obdobnými testy na jejich aktivitu, s cílem získání informací o případných současných potřebách či problémech a případný zájem o spolupráci.  

Technické náležitosti

  • Všechno, co v průběhu spolupráce vznikne, je vaše.
  • Proto také budou veškeré registrace provedeny na vás, následně si udělíme potřebná práva a předáme vám veškeré informace. Vy si změníte heslo, napíšete přístupové údaje do obálky a tu zavřete do trezoru. Tím máte zaručeno, že kdykoli můžete (nebo člověk, kterého si za tím účelem pozvete) nám ta práva odebrat a správu všech součástí si převzít.
  • Součástí řešení jsou i databáze pro zpracování informací o zákaznících, dotazníky a další nástroje. 
  • V návrhu plánu prací budou i odhady účinnosti placených reklamních kampaní a analýza aktuálních aktivit konkurence. Pokud budete chtít investovat do placené reklamy (což by mělo být na základě vašeho profilu a profilu zákazníků dost často doporučeno), tak tu hradíte přímo (mj. proto, že daný účet je registrován na vás). Každý měsíc provedeme analýzu výkonu a nastavíme cíle a limity. Kdykoli můžete reklamu zastavit.

 

Práce s informacemi