Moderní digitální marketing pro účetní firmy

Web a komunikace pro B2B produkt, jako je outsourcing účetnictví.

Zajímá mě to

Ozveme se.

Rok internetového marketingu zdarma

Navazuje na článek Web pro účetní firmu. Máte unikátní příležitost získat významnou konkurenční výhodu.

  1. Najdeme vaše ideální zákazníky - pro které je právě váš produkt optimální.
  2. Začneme s nimi komunikovat a budeme hledat nejlepší podobu spolupráce.
  3. Dohodeme se. A když ne, všechno vám zůstane. Zejména to, co se naučíte.

Získáte nové zákazníky…

  • Nový zákazník má pro účetní firmu velkou hodnotu. Přitom není úplně snadné ho získat - vznikající nové firmy jsou problematické (pokud se na ně nechcete specializovat) a ostatní již účetnictví nějakým způsobem mají. Jen velmi zřídka se stane, že někomu skončí účetní ze dne na den a on zoufale shání náhradu. 
  • Proto je získávání nových klientů pro účetní tak obtížné. Obvykle nemají ani obchod, ani chuť a předpoklady, aby nové zákazníky hledali. Nebylo to dosud ani nijak zvlášť potřeba. 
  • Pomůžeme vám modernizovat a digitalizovat firmu.

V současné době se trh s účetnictví výrazně mění. Měli byste se nad tím zamyslet. Víme, jak jsou změny nepopulární. Jenže dřív nebo později budou nezbytné. 

…my získáme vás

Víme, že můžeme růst jenom s úspěchy našich zákazníků. A účetní firma je skvělým partnerem pro spolupráci - poskytování sofistikovaných služeb.

  • Spolupráce nám (vám i nám) otevírá další oblasti - controlling, IT, marketing atd. Nikoli pouze u vás, ale především u vašich zákazníků.
  • To představuje významný přínos pro všechny. Pomůžeme vám poskytovat vašim zákazníkům kvalitnější a efektivnější služby. Třeba i širší spektrum služeb. Tím zvýšime jejich spokojenost a věrnost.
  • Zjistíte, že naše práce přináší opravdu užitek - a můžeme společně růst.

Účetnictví rozumíme a máme ho rádi. Navíc rozumíme i menším firmám a jejich manažerům. Víme, že má smysl se specializovat. Pokud jste ho ještě nečetli, přečtěte si článek (později to bude případová studie) o vývoji webu účetní firmy.

Rozběh marketingu účetní firmy

Jenom skutečně rámcově. Co nejjednouššeji a nejsrozumitelněji. Realita je poněkud složitější a obsáhlejší.

  • Seznámíme se s tím, jak vaše firma funguje. Máme na to metodiku, půjde to velice rychle. Bude nás zajímat především následující.
    • Váš tým a jeho způsob práce.
    • Veškerý software, který používáte.
    • Dosavadní marketingové a obchodní aktivity - web, sociální sítě, aktivita v profesních sdruženích atd. atd. Jak vypadá nabídka, typová smlouva a další dokumentace.
  • Pokud vyhodnotíme, že naše práce pro vás může mít smysl, soustředíme se na stávající a očekávané zákazníky. To bude trošku náročnější, tam budeme potřebovat, abyste s námi poměrně intenzívně spolupracovali. Úmyslně vás zde nechceme provést pouze připravenými otázkami. Je důležité, jak své zákazníky vnímáte, jestli u nich vidíte a znáte oblasti, které jsou pro ně zajímavé, jak oni fungují a co potřebují.
  • Tyto informace vyhodnotíme a (pokud stále platí, že můžeme být užiteční) uděláme
    • Aktualizaci vaší marketingové/firemní strategie.
    • Koncepci vašeho webu a internetového marketingu.
    • Rámcový plán práce min. na rok a konkrétní kroky na nejbližší měsíc.
  • Pokud se na tomto plánu shodneme, začneme jej realizovat.

Do konce roku 2021 (resp. 12 měsíců od zahájení spolupráce) se budeme ze všech sil snažit, abyste získali co nejvíce kontaktů. Průběžně a na konci to vyhodnotíme a vy si řeknete, jakou má taková služba pro vás hodnotu.

Dohodneme, jak má komunikace vypadat. Vysvětlíme, co nebude zřejmé.

Najdeme na internetu vaše potenciální zákazníky a navážeme s nimi kontakt. Takovým způsobem, na jakém se dohodneme. Vtip spočívá v tom, že s nimi musíme komunikovat mnohem dřív, než je vůbec napadne, že by se mohli stát vašimi zákazníky.

Zpočátku pomůžeme a společně se budeme učit, jak to ve vašem konkrétním případě dělat nejlépe. Smyslem ovšem je, abyste se právě toto naučili vy - to je to, co vás může odlišit oproti konkurenci. Jde o věcnou podstatu obsahu (co právě ty vaše ideální zákazníky zajímá) - s analýzou, metodikou a technickými aspekty budeme rádi pomáhat i dál.

Kontakty neznamenají zájemce, natož zákazníky

Pravděpodobnost získání většího počtu nových zákazníků v průběhu toho roku je malá (podle naší zkušenosti s reklamní kampaní, viz též dále). Naše společné úsilí by se mělo soustředit na vytvoření "povědomí" - aby potenciální zákazníci věděli, že existujete, protože v současné době se na vás obrátí, až budou mít problémy se stávajícím účetním. Což je celkem pravděpodobné, protože v této době končí řada samostatných účetních nebo malých firem, které začaly před 30 lety a nemají zájem pokračovat.

  • Pokud jsou vaší primární cílovou skupinou živnostníci a velmi malé firmy, musíte být především vidět na sociálních sítích.
    • Tam musíte komunikovat o tématech, která zajímají vaše potenciální zákazníky. Nikoli vás (či nás). To je pro získání důvěry zásadní.
    • Postupně můžeme zkoušet převádět pozornost na témata, která souvisí s běžným životem i daněmi a účetnictvím - např. jaké jsou rozdíly mezi stravenkami a stravenkovým paušálem.
    • Většina aktivit by měla být doprovázena odkazy na vaše webové stránky, obsahující zajímavý (a alespoň trošku užitečný) obsah.
    • Snažíme se přimět kontakty k tomu, že až budou přemýšlet nad tím, nakolik jim současná podoba zpracování účetnictví vyhovuje, vzpomenou si nejdříve na vás.
  • Jestliže hledáte větší firmy, je jejich oslovení obtížnější (není zde prostor rozepisovat podrobnosti). Ovšem opět hledáme konkrétní lidi s jejich konkrétními zájmy a názory, snažíme se s nimi navázat nenásilně kontakt. Znamená to hodně zkoušet, kombinovat všechny dostupné nástroje - v jistém smyslu je to blízko tradiční osobní akvizici.
  • V obou případech bude potřeba hledat vhodné formy, jak preferovanou cílovou skupinu oslovit. V prvním roce spolupráce je žádoucí se při oslovení soustředit na jeden konkrétní typ zákazníků. Tím ověřit, zda jsou závěry a metody komunikace správné.

Cílem je získat kontaktní údaje (aby se cílový člověk vědomě zaregistroval ke komunikaci s vámi). Poté co nejvíce informací o situaci, podmínkách a potřebách dané firmy. Můžeme zkoušet nové kontakty oslovovat např. pomocí průzkumů nebo obdobnými testy na jejich zájmy / aktivitu, s cílem získání informací o případných současných potřebách či problémech a identifikovat potenciální zájem o spolupráci.

Výhodou naší spolupráce je, že společně můžeme poteniálním zájemcům poskytovat informace a (užitečná) upozornění z více oblastí.

  • Změny pravidel či aktuální zkušenosti z daní či personálních agend.
  • Důležité podněty ze světa IT, fintech, marketingu apod.
  • Navíc třeba dotace nebo cokoliv, co se jim může hodit.

Takto to může být velmi efektivní.

Technické aspekty

  • Všechno, co v průběhu spolupráce vznikne, je vaše.
  • Můžete mít vlastní webový server (službu) nebo fungovat ve sdíleném prostředí (v obou případech bude v naší správě).
  • Veškeré registrace (doména, DNS, certifikáty, Google Analytics ...) budou provedeny na vás, následně si udělíme potřebná práva a předáme vám veškeré informace. Vy si změníte heslo, napíšete přístupové údaje do obálky a tu zavřete do trezoru. Tím máte zaručeno, že kdykoli můžete (nebo člověk, kterého si za tím účelem pozvete) nám ta práva odebrat a správu všech součástí si převzít.
  • Součástí řešení jsou i databázové prostředky pro zpracování informací o zákaznících, dotazníky a další nástroje. Data jsou vaše, některá technická řešení (která nebudou naše vlastní) mohou být při ukončení spolupráce licencována (tedy není možno zaručit, že vždy vše bude trvale zdarma).
  • V návrhu plánu prací budou i odhady účinnosti placených reklamních kampaní a analýza aktuálních aktivit konkurence. Pokud budete chtít investovat do placené reklamy (což by mělo být na základě vašeho profilu a profilu zákazníků dost často doporučeno), tak tu hradíte přímo (mj. proto, že daný účet je registrován na vás). Minimálně každý měsíc (po spuštění kampaně každý den) provedeme analýzu výkonu a nastavíme cíle a limity. Kdykoli můžete reklamu zastavit.

Veškerá nastavení budou plně zdokumentována. Minimalizujeme pravděpodobnost vzniku problémů, pokud si budete chtít převzít správu.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Práce s informacemi