Pojďme se zamyslet nad tím, co by vlastně mělo přinést řízení vztahů se zákazníky. Je to zcela zásadní pro přístup k řízení výkonu obchodníků. A pokud obchod není dostatečně efektivní …
Před dvaceti lety provázel "objevení" CRM pořádný humbuk. Možná se jako obvykle podařilo dobrou myšlenku přinejmenším "odstavit" nekorektním marketingovým zneužitím. Především ze strany prodejců "zázračných" počítačových systémů.
Jak bylo zdůrazňováno již tehdy, řízení vztahů se zákazníky není software. Jistě, pro rozumné uplatnění tohoto přístupu potřebujeme nástroje pro zpracování dat. Ale podstata je jinde. Když vyhodnotím zkušenosti za oněch 20 let, tak musím říci, že v naprosté většině se smysl a účel práce v této oblasti nejenže nenašel, ale ani nehledal.
Takže "... proč je užitečné řídit vztahy se zákazníky?"
CRM je marketingový princip.
Je stále zřetelnější, že pro rozvoj firmy potřebujeme zvyšovat efektivnost (bonitu) zákaznického a produktového portfolia. Jediná cesta je
Co je potřeba chápat pod pojmy:
Kontrolní otázky
Pokud máte stejně jako my pocit, že by stálo zato se nad tím zamyslet (je jasné, že jsou firmy, u kterých je veškerý prodej postaven na osobních vztazích … a zdá se, že nic takového nepotřebujeme … ale možná právě zde je opak pravdou), ozvěte se, rádi to s vámi probereme a všechny zkušenosti zveřejníme. Jenom pro zajímavost … jak moc šílená / zajímavá vám připadá myšlenka evidovat čas telefonátů se zákazníky?
Vítáme jakékoli otázky, podněty či kritiku.