Výroba musí běžet

Lidé ve výrobě nemají šanci posoudit, co je a co není optimální (nejlepší možné za daných podmínek).


Každá změna sortimentu zmenšuje počet tun za hodinu. Když se stroje seřizují, nic se nevyrábí, viz 530. Jedno čtyřhodinové seřízení vydrží nejméně celou další směnu a možná i déle. a co když není dost zakázek? Po téhle otázce se nikdo nebránil zřejmému závěru: Aby oddělení maximalizovala vykázané tuny za hodinu, mají tendenci vyřizovat přednostně a mimo pořadí ty objednávky, které zvětšují objem sérií, tedy rámeček 550. Nevyhnutelné důsledky ­ zbytečně vysoké zásoby a nespolehlivost v dodržování termínů.

Nejhorší je nečinnost. Když se nevyrábí, je to nula tun za hodinu, rámeček 525. Není proto divu, že chtějí-li oddělení maximalizovat produkci v tunách za hodinu, vyrábějí do zásoby. v téhle fázi se může zdát jasné, proč mají takové hory, opravdu hory zásob. a proč se jim podařilo z nové objednávky dodat jen šedesát procent, přestože se dušovali, že ji budou mít za sedm týdnů celou hotovou. Smrtelná rána ovšem teprve přijde. 


Závěry:

  • Výroba smí vyrábět pouze to, co si obchod zodpovědně objedná.
  • Což platí (poněkud paradoxně) zejména při výrobě na sklad.
  • Výroba (opatřování - např. nákup u obchodních firem) pouze plní přání obchodu.
  • O míře a účelnosti využití kapacit rozhoduje obchodník!

Primárním kritériem účelnosti všeho, co se má dít, je spokojenost našich zákazníků. Což mimo jiné znamená najít správný způsob vyjádření jejich souhrnné spokojenosti (musí být jasné, za jakých okolností je žádoucí pro zvýšení spokojenosti zákazníka s obratem 10 snížit spokojenost zákazníka s obratem 1000). 

Rozumíte své práci. My také.

Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.

Cena: Přiměřená

Chci vědět víc

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.