Pareto a B2B digitální marketing

Co znamená efektivnost získávání zákazníků na internetu.

Paretovo pravidlo tvrdí, že 80% důsledků pochází z 20% příčin. Což souhlasí. Prvních 80% úsilí vytváří pouze 20% užitku. To je to, co umí (skoro) každý. Když chcete získat více, musíte se snažit víc, než ti ostatní. Těch posledních 20 % je čím dál obtížnějších - přičemž obvykle to neznamená "víc" práce, ale "jinou" práci. Na 100% využití potenciálu se asi nikdo nedostane. My bychom chtěli, abyste z potenciálu naší spolupráce získali alespoň dalších 40% (na půli cesty - tam někde je zlom, kdy už nemá smysl vyšší úsilí).

Optimální poměr výkon / cena

Paretovo pravidlo pro úsilí a efekty internetového marketinguJelikož marketing je dnes klíčovým faktorem úspěchu, každý se snaží. Proto je práh účinnosti (intenzita, při které se projeví pozitivní efekt) poměrně vysoko. Aneb dokud děláme to, co dělají ostatní, nejspíše si nás potenciální zákazník všimne jen náhodou.

Je rozumné na základě ověřeného know-how a tvrdých dat navyšovat intenzitu vlastního marketingu tak dlouho, dokud se přírůstek užitku nezačne snižovat. Je empiricky ověřeno (Paretovo pravidlo není žádná exaktní věda), že běžná intenzita péče (v % na vodorovné ose grafu) přináší zanedbatelný dodatečný efekt (v % na svislé ose), dokud není vyšší, než u většiny konkurence. Potom se účinnost strmě zvyšuje.

Stačí být o trošku lepší než ti druzí

Umíme úsilí i užitek měřit a řídit tak, aby se náklady na internetový marketing pohybovaly blízko optimální úrovně. Ta závisí na stavu trhu, branži a dalších faktorech. V žádném případě se nejedná o prosté navyšování objemu reklamy. Naší ambicí je zvýšit konverzní poměr především díky výrazně nadstandardní kvalitě obsahu. Kritickým místem je účinnost sdělení, které předáváme člověku, kterému se právě zobrazila některá z vašich stránek. Jak snadno to pochopí, jak to rezonuje s jeho očekáváním a jak se mu to bude líbit.

Uvedený graf je pouze schematické znázornění možného průběhu, pokud výše uvedená úvaha platí. Pokud se podaří získat data (několik let, větší množství subjektů dle oborů), publikujeme reálné hodnoty, ale je zřejmé, že to bude velmi výrazně individuální záležitost.

Viz též: Cenová politika, Spolupráce s agenturou, Optimalizace reklamní kampaně

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Chci kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.