Jak funguje web

Na čem se musíme dohodnout.

Web je součástí komunikace

  • Dnes asi klíčovou. Potřebuje zadání. Musí vědět, co má dělat.
  • Existují zásady, které budeme dodržovat.
  • Musíme o něj pečovat. Pečlivě. Podle plánu a pravidel.

Přesvědčí návštěvníka o tom, že má zájem o spolupráci (či něco jiného dle účelu).

  • Zajímají nás pouze ti, kteří nás vnímají jako potenciálního partnera.
  • Nedává smysl pokoušet se stránky přizpůsobit jiným návštěvníkům.
  • U akvizičního webu musíme návštěvníka dovést k tomu, aby nechal kontakt, popř. si vyžádal nabídku, ideálně si rovnou objednal.
  • Jak je přesvědčit, aby si objednali (pokud není naším primárním cílem, aby objednávali přes web - což chceme vždy, kdy je to účelné a možné), je jiná otázka (viz akvizice; také platí, že i ve spoustě branží, kde to zdánlivě možné není, docela často zjišťujeme, že stačí použít vhodný konfigurátor a zákazníci mohou objednávat sami ... a většinou to opravdu dělají mnohem lépe, než naši obchodníci). 

Nechtějme nic víc! Pokud potřebujeme další funkce, použijeme samostatné větve či weby.

Postupně.

  • Pomůžeme s tím, co je potřeba vyjasnit.
  • Umíme se zeptat.
  • Budeme se tím zabývat, až na to narazíme ... ale ne později.
  • Není potřeba mít obavy z toho, že něco bude příliš náročné.

Např. vytváření marketingové strategie ... pokud nebudeme schopni společně formulovat vůbec nic, stačí záměr "Potřebujeme více zákazníků" (nebo jiný odpovídající uvažovanému typu webu). Bez toho ale nevíme, k čemu je web určen, o co se snažit. A pokaždé, když k tomu budeme schopni přidat něco, na čem jsme se dohodli při rozvoji marketingu, tak to tam prostě doplníme.

  • Váš web není určen pro vás. Není důležité, jestli se vám "líbí". Má zaujmout návštěvníky a přivést je k poptávce nebo alespoň kontaktu. 
  • Pokud existuje více typů návštěvníků (uchazeči o práci, stávající partneři), měla by každá skupina mít "svůj" web (přístup ... obvykle jsou potřeby stávajících zákazníků neslučitelné s novými návštěvníky).
  • Účelem webu "pro veřejnost" není prezentovat, jak je organizace úžasná, ale zaujmout člověka (fyzickou osobu), který prohledává internet a snaží se najít řešení své (obvykle akutní) potřeby.
  • Organický dosah (vysvětlíme) se zmenšuje a návštěvnost je potřeba zaplatit. Návštěvnost sama ovšem nic neznamená. Podstatné je, jaký podíl návštěvníků provede akci, kterou si přejeme - v našem případě je to kontakt (časem víc).
  • Web sice lze vytvořit bez marketingové strategie, ale smysl to nemá (vyjma "navštívenky").
  • Je nutné mít jasno v tom, co znamená "web funguje" ... tedy musí být nastaven jednoznačný účel a společně s ním i cíl & jeho metrika (jak hodnotit výkon).
  • Účelem "webu pro veřejnost" (ta stránka, která se má najít, když zástupce potenciálního zákazníka něco hledá) je získat nového zákazníka.
  • Pokud by měl web mít další účely, nesmí žádným způsobem ovlivňovat (či snad snižovat) účinnost ve smysli jeho primárního účelu a dosahování cíle.
  • Proto je nutné výkon webu měřit.
  • Marketingová strategie - minimálně identifikace produktů, zákazníků a konkurence.
  • Detailní informace o produktech a jejich success stories.
  • Profily zákazníků a jejich zástupců.

Rozumíte své práci. My také.

Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.

Cena: Přiměřená

Chci vědět víc

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.