Každý musí stále hledat lepší obchodní partnery
Jsou živnostníci (poskytující trvalé služby), kteří mají naplněnou kapacitu a pocit, že už nikoho dalšího nechtějí.
Má to pár háčků:
- Zákaznické portfolio přirozeně degeneruje. Nejde jen o to, že občas někdo vypadne. Obvykle se rychle najde další. Horší je, že u stálých zákazníků není rozumné posouvat ceny o více než inflaci. Jenže co když se ceny "venku" ženou kamsi jinam?
- Když si člověk zvykne, že zákazníky hledat nemusí, špatně se s tím začíná. Aneb to, že firma má vytížené kapacity a v podstatě žádné nové zákazníky nepotřebujete, je poměrně nebezpečná situace.
- Je žádoucí využívat potenciál a snažit se o maximální efektivnost - kapacita by měla být naplněna natolik, aby to umožnilo přijetí nového perspektivnějšího zákazníka. Následně je potřeba znovu stanovený podíl kapacity uvolnit - zbavit se nejméně efektivních zákazníků, zvýšit produktivitu práce nebo zvážit rozšíření kapacity. Což lze udělat pouze v případě, kdy máte rozumný předpoklad jejího naplnění - a k tomu potřebujete řiditelnou akvizici.
Může být, že máte špatnou zkušenost.
- Pořídili jste si web. Stálo to dost peněz a spoustu času. O nervech nemluvě.
- Užitek nebyl vidět ani při nejlepší vůli.
- Nechme stranou to, co bylo či nebylo správně nebo špatně. Dnes je dnes. Doba se mění. To, co platilo včera, neplatí dnes. S největší pravděpodobností to, co platí dnes, nebude platit zítra. To, že se jednou (či dvakrát) něco nepovedlo, neznamená, že není potřeba to zkoušet.