Hledejte zájemce o spolupráci

Získáte jejich důvěru. Budete vědět, co potřebují. Postaráme se o to.

Proč

Časy se mění a lidé s nimi.

Zajímá mě to

Ptejte se! Odpovíme.

Efektivní akvizice - podpora rozvoje firmy

Základem úspěchu je znalost potřeb a způsobu myšlení budoucích zákazníků.

  1. Poznáte vaše ideální zákazníky.
  2. Zjistíme, na čem pracují a co potřebují.
  3. Naučíme vás dělat nabídky, které se nedají odmítnout.

Aktuálním nástrojem akvizice je internetový marketing

  • Nejdřív (jako u každé formy spolupráce) uděláme pořádek ve strategii. To se opravdu nedá obejít. A je to jeden z rozdílů oproti obvyklému přístupu. Nemůžeme pracovat na rozvoji, když neznáme záměry nebo představy a požadavky jsou nekonzistentní či nereálné. 
  • Nastavíme sledování trhu - zákazníků i konkurence. Podstatný krok k poznání zákazníků. Když to bude možné, s vámi nebo sami uděláme fyzický průzkum (rozhovory s těmi, o koho máte zájem) a později tuto aktivitu budeme opakovat tak často, jak to bude rozumné. Mimoto máme systém, který umí sledovat aktivity na internetu.
  • Máme k dispozici nástroje pro online průzkumy. Zapojíme je dle potřeby.
  • Najdeme vaše budoucí zákazníky. Pozor, nemusí být stejní, jako jsou ti stávající. 
  • Budeme s nimi komunikovat o tom, co skutečně potřebují.
  • Zjistíme, co mají společné a čím se liší. Jak jednat s každou dílčí skupinou.
  • Na tomto základě vybudujeme správu produktového a zákaznického portfolia, což znamená řízení životního cyklu produktů a zákazníků (samostatný produkt).
  • Rozběhneme či oživíme aktivní a/nebo pasívní akvizici - oslovování a získávání nových zákazníků.
  • Nebudeme to dělat za vás, ale s vámi a tím se to naučíte.

Každý musí stále hledat lepší obchodní partnery 

Jsou živnostníci (např. ti poskytující trvalé služby - maséři, kadeřníci, ale i truhláři nebo čalouníci a spousta dalších), kteří mají naplněnou kapacitu a pocit, že už nikoho dalšího nechtějí.

Má to pár háčků:

  • Zákaznické portfolio přirozeně degeneruje. Nejde jen o to, že občas někdo vypadne. Obvykle se rychle najde další. Horší je, že u stálých zákazníků není rozumné posouvat ceny o více než inflaci. Jenže co když se ceny "venku" ženou kamsi jinam?
  • Když si člověk zvykne, že zákazníky hledat nemusí (třeba začal v době, kdy se hrnuli sami), špatně se s tím začíná. Aneb to, že firma má vytížené kapacity a v podstatě žádné nové zákazníky nepotřebujete, je poměrně nebezpečná situace. Dokonce se tvrdí, že čím víc vytížené kapacity, tím blíž ke krachu.
  • Je rozumné využívat potenciál a snažit se o maximální efektivnost - kapacita by měla být naplněna natolik, aby to umožnilo přijetí nového perspektivnějšího zákazníka. Následně je potřeba znovu určený podíl kapacity uvolnit (nejdříve důkladně vyhodnotit situaci) - zbavit se nejméně efektivních zákazníků, zvýšit produktivitu práce nebo zvážit rozšíření kapacity.

Což je vše dobré dělat pouze v případě, kdy máte rozumný předpoklad zhodnocení vynaloženého úsilí. Spolehlivý odhad efektivního naplnění navýšené kapacity - a k tomu potřebujete řiditelnou akvizici. Měli byste trvale získávat nové zájemce. Tolik, abyste si mohli vybírat. Máte pocit, že je to zbytečné? Tak si odpovězte na otázku, kdy je potřeba začít hledat nové. A jestli na to budeme mít kapacitu a dovednosti.

Může být, že máte špatnou zkušenost.

  • Pořídili jste si web. Stálo to dost peněz a spoustu času. O nervech nemluvě.
  • Užitek nebyl vidět ani při nejlepší vůli.
  • Nechme stranou to, co bylo či nebylo správně nebo špatně. Co bylo, to bylo. Doba se mění. To, co platilo včera, neplatí dnes. S největší pravděpodobností to, co platí dnes, nebude platit zítra. To, že se jednou (či dvakrát) něco nepovedlo, neznamená, že není potřeba to znovu zkoušet. 

Viz též

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.