K čemu je *365 v reálném živote užitečná. Čím přináší kvalitativní změnu.
Nechte kontakt. Ozveme se.
Člověk musí znát možnosti a omezení technologií. Ale je mnohem důležitější, jestli chápe, jakým způsobem se dají použít. Soustředíme se na to, abychom našli optimální podobu toho, odkud začít.
MS chápe jako "adopci" technickou část přesunu dat do cloudu a používání rozšířených možností cloudových aplikací (ale hlavně ta data a v jistém smyslu s tím spojené změny organizace práce). Přitom se vehementně ohání tím, jakou to znamená velkou změnu podnikové kultury. Nám to přijde jako poněkud zvláštní - zapřahat vůz před koně (viz diskuse na LI).
Technologie se změnou "kultury" nepomůže. Navíc nejde o kulturu, ale o procesy. Dovednosti. Chápání významu kvality informací (dobře, tohle asi může být zčásti "kultura"). Jenže měnit něco ("kulturu") kvůli technologii přece vůbec nedává smysl. Takže buď nové technologie potřebujete (protože změna podnikových procesů a podoby součinnosti lidí už probíhá), nebo se žádná změna nekoná a je lepší zůstat u toho, co se již osvědčilo.
Vlastní migrace dat a výměna aplikací je jenom jeden z mnoha kroků. Když něco či někoho adoptujete, tak je to jednorázový čin. Podpis. Jenže od toho okamžiku začíná soužití. A to je fakticky ona adopce - souboj nebo symbióza s tím, koho/co jsem adoptoval. Počítat s tím, že to je potřeba dělat tak dlouho, dokud nás neopustí. Protože štěstí přeje připraveným, je rozumné se připravit.
Doporučujeme chápat "adopci" jako systematické soustavné úsilí o optimální využití potenciálu osvojovaných technologií. Nebo tomu klidně můžeme říkat jinak. Podstata je přijmout a využívat nové možnosti, ideálně stále lépe. Při seznámením s potenciálem O365 bylo řečeno, že část funkčnosti oceníte až postupně. Protože platí "Spěchej pomalu".
Kriticky důležité je vymyslet žádoucí cílovou strukturu. Musí být flexibilní. Což je protimluv. Jediná rozumná možnost jsou pravidla a automatizace.
Žádné mechanické přesouvání současného stavu - nové technologie velmi pravděpodobně umožňují mnohem efektivnější uspořádání (viz případová studie o organizaci elektronické pošty a dokumentace). Nejdříve si udělat jasnou představu, jak budou spolupracovníci nových vymoženosti využívat. Kde má být co. Udělat pořádek ve stávajících úložištích a pracovních postupech (nebo to vyzkoušet a připravit).
Pokud máte pocit, že dovednosti a pracovní postupy spolupracovníků jsou optimální, nejspíše nepotřebujete ani Office/MS 365, ani žádnou adopci. Nemá smysl se někam přesouvat, pokud to není potřeba. A potřeba to je pouze v případě, kdy nové prostředí nabízí možnosti, které s dosavadními technologiemi prostě nelze dosáhnout (nebo je to výrazně levnější).
Jinak to dopadne tak, jak přechod parafrázovali v jedné velikánské firmě - "... umožní posun současného chaosu na kvalitativně vyšší úroveň."
My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.