Jak se starat o web

A jak vyhodnotit, jestli se vyplatí to dělat/koordinovat sami.

Internetový marketing je náročná disciplína

Co vyplývá ze všech doporučení - je potřeba to umět:

  • Např. můžete najít nepochybně rozumné a užitečné doporučení pro optimalizaci konverzního poměru (dále CRO): "V žádném případě nesměřujte své PPC reklamy na hlavní stránku webu."
    A spoustu dalších obdobných.
  • CRO prostě a jednoduše není disciplína pro amatéry
  • Součástí doporučení je to, že pro každou reklamu by měla existovat samostatná stránka, na kterou přivedeme toho člověka, který si nás ve výsledcích vyhledávání vybral. Aneb kdykoli chceme upravit reklamy (obvykle dle analýzy výsledků), tak velmi pravděpodobně musíme upravovat i stránky. Navíc je jasné, že reklamy musí vytvářet stejný člověk jako ty cílové stránky. Takže k čemu je užitečné, aby analýzu či správu reklam dělal někdo jiný, než ten subjekt, který současně odpovídá za podobu a výkon webu?

CRO & SEO

Dostat odkazy ve vyhledávačích na přední místa je velmi ošidný úkol. Strašně moc záleží na oboru a konkrétních podmínkách, produktech, aktivitě konkurence atd.

  • Nejčastěji si nalháváme, co by měli potenciální zákazníci hledat. Jenže oni hledají něco jiného.
  • Nemáme dost síly na to, abychom napsali stránky o tom, co potenciální zákazníky opravdu zajímá (v podstatě sice o tom, co běžně řešíme, ale neumíme to převést do smysluplné podoby) a tvrdíme, že oni musí vědět, co chtějí. Jenže to není až tak pravda. 
  • Je nutné vědět, jak najít "dlouhé výrazy", které by mohli zájemci hledat (protože na jednoduché obecné dostanou příliš mnoho výsledků) a optimalizovat na ně stránky - což znamená vytvořit vážně velké množství stránek - ale neměly by být příliš podobné, aby nás vyhledávače nepenalizovaly za multiplicitu.
  • V některých případech se na přední pozice pro konkurenčnější výrazy dostaneme, pouze když budeme mít placenou reklamu, dokonale optimalizovaný její text na hledaný výraz a k ní dokonale optimalzovanou přistávací stránku. A stejně budeme muset nabídnout víc než konkurence, abychom byli první. Je potřeba to vyzkoušet, vyhodnotit a porovnat s efektivností získávání zájemců přes specifické výrazy.

Komunikace musí být konzistentní

Pro dosažení rozumných výsledků v internetovém marketingu naprosto zřetelně vychází, že se o všechno musí postarat jeden kompetentní dodavatel. Aby mohl činnosti koordinovat (integrovat). Jinak si musí zadavatel osvojit dostatek dovedností, aby byl schopen koordinovat všechny aktivity.

  • Technické parametry a funkčnost webu, správy kontaktů a další.
  • Obsah (kvalitu, srozumitelnost a konzistenci textů - všude).
  • Řízení výkonu - analýza průběžných výsledků, regulace úsilí či reklamy.

Bez ohledu na to, že by to měl být komplexní outsourcing, zcela jistě platí:

  • Všechny systémy musí běžet v prostředí nezávislém na poskytovateli služeb ("generálním dodavateli"). Musí být přenositelné, popř. obnovitelné.
  • Všechny účty musí být registrovány na zadavatele.
  • Dodavatel musí se zadavatelem intenzívně komunikovat - vyžadovat nové informace a zpětnou vazbu zákazníků, vysvětlovat plány a hodnotit výsledky. Je to jeho povinnost, nikoli opačně.

Zjednodušeně řečeno - měli byste mít jasno, jak (alespoň teoreticky) vyměnit poskytovatele ze dne na den. Dobré je i počítat s tím, že se může dostat do potíží nebo nastat jiná nepředvídatelná situace. 

Viz též

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.