Jak se starat o web, SEO, PPC, …

A dobře si rozmyslet, jestli je opravdu správně to dělat nebo koordinovat sami.

Co vyplývá ze všech doporučení

Internetový marketing není jednoduchá záležitost:

  • Např. můžete najít nepochybně rozumné a užitečné doporučení pro optimalizaci konverzního poměru (dále CRO): "V žádném případě nesměřujte své PPC reklamy na hlavní stránku webu."
    A spoustu dalších obdobných.
  • CRO prostě a jednoduše není disciplína pro amatéry. Tím, že takováto doporučení někdo uvádí na svých stránkách, může být užitečný nanejvýš konkurenci. Vždyť se přece uchází o to, aby právě tuto činnost mohl pro někoho dělat. Co to vypovídá o jeho profesionalitě?
  • Součástí doporučení je to, že pro každou reklamu by měla existovat samostatná stránka, na kterou přivedeme toho člověka, který si nás ve výsledcích vyhledávání vybral. Aneb kdykoli chceme upravit reklamy (obvykle dle analýzy výsledků), tak velmi pravděpodobně musíme upravovat i stránky. Navíc je jasné, že reklamy musí vytvářet stejný člověk jako ty cílové stránky. Takže k čemu je užitečné, aby analýzu či správu reklam dělal někdo jiný, než ten subjekt, který současně odpovídá za podobu a výkon webu?

Komunikace musí být konzistentní

Pro dosažení rozumných výsledků v internetovém marketingu naprosto zřetelně vychází, že se o všechno má postarat jeden kompetentní dodavatel. Jinak si musí zadavatel osvojit dostatek dovedností, aby byl schopen koordinovat všechny aktivity.

  • Technické parametry a funkčnost webu, správy kontaktů a další.
  • Obsah (kvalitu, srozumitelnost a konzistenci textů - všude).
  • Řízení výkonu - analýza průběžných výsledků, regulace úsilí či reklamy.

Bez ohledu na to, že by to měl být komplexní outsourcing, zcela jistě platí:

  • Všechny systémy musí běžet v prostředí a s využitím služeb nezávislých na poskytovateli (na tom "generálním dodavateli").
  • Všechny účty musí být registrovány na zadavatele.
  • Dodavatel musí hodně intenzívně komunikovat - vyžadovat nové informace a zpětnou vazbu zákazníků, vysvětlovat plány a hodnotit výsledky. 

Zjednodušeně řečeno - měli byste mít jasno, jak (alespoň teoreticky) vyměnit toho poskytovatele ze dne na den. Dobré je i počítat s tím, že se dodavatel může dostat do potíží nebo nastat jiná nepředvídatelná situace. 

Viz též

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Chci kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.