Pokud se podaří přivést na váš web potenciálního zákazníka, je dobré udělat všechno proto, abychom s ním nenásilně udrželi kontakt. Proto je rozumné zabudovat do webu i podporu správy kontaktů - příležitostí, zákazníků a třeba i víc (to, čemu se obvykle říká "podpora řízení vztahů" - CRM).
- Všechny nové kontakty musí být na jednom místě - bez ohledu na to, odkud pocházejí. Jediným vyhovujícím místem je databáze propojená s webem.
- Je ovšem dobré mít tato data i v prostředí, ve kterém obchodníci běžně pracují (to je většinou klient elektronické pošty).
- Ideální je mít to propojené.
Proč potřebujete CRM jako součást webu
- Pokud máte nabídku např. zakázkových výrobků, tak zákazníci či zájemci mají minimálně svůj seznam přání (pomůcka pro snazší práci). V ideálním případě si zájemce či zákazník sám sestaví objednávku (konfigurátor), doplní podklady, nastaví čas a místo doručení atd.
- Když jste půjčovna nebo firma, která dodává zařízení, ke kterým poskytuje servis, je téměř nezbytností mít rezervační systém či extranet, kde obě strany vidí co nejvíce informací - ať už o konfiguraci toho topení či rekuperace, o provedené údržbě a opravách.
- Užitečné může být, když web umí informovat o tom, že se určený kontakt na předaný odkaz nepodíval v určité lhůtě nebo naopak že jej navštívil někdo neaktivní. Navíc je garance, že pro případné jednání jsou data k dispozici kdykoli a kdekoli - klidně v plavkách na pláži.
Web pomáhá nejen zákazníky získávat, ale také si je udržet
Viz též