Podpora tvorby komplexní podnikové strategie

Strategie není ani plamenné prohlášení, ani sbírka přání a snů. Nestačí chtít být "nejlepší", je nutno vědět, jak toho dosáhnout. Stejně jako v tradičním smyslu - strategie říká, jak zvítězit.

Zajímá mě to

Ptejte se! Odpovíme.

Cena: Férová

Nejdříve uděláme, co půjde.
Pak řeknete cenu.
  1. Formulace firemních zájmů, potřeb, požadavků a principů.
  2. Hloubková analýza podmínek.
  3. Strategický tým a jeho úkol
  4. Strategické faktory úspěchu
  1. Formulace poslání a vize
  2. Strategické cíle
  3. Systém strategického řízení
  4. Zveřejnění komplexní podnikové strategie.
  5. Podpora při její realizaci a uplatnění v provozu.

Jak by měla akce proběhnout

Velmi silně doporučené předchozí kroky.

  • Popsat aktuální stav (procesní audit - co kdo dělá jak a proč).
  • Nalézt (ověřit si, zda umíme najít) skutečné primární příčiny problémů (TOC).
  • Formulovat skutečné potřeby a požadavky - mapa příležitostí (SFÚ). Bez toho se strategie dělat nedá či to spíše nedává smysl. Bez procesního modelu a BPI to také půjde jen stěží.
  • Navrhnout těžiště a směr změn - primární omezení pro současné fungování + výchozí verze / základ podnikové strategie & zadání pro trvalý rozvoj procesů.
  • Vytvořit plán prací (analýzu proveditelnosti).

Je to jednoduché

Když si zajistíte všechny potřebné podmínky (viz výše), stačí:

  • Sestavit strategický tým.
    To může být trošku obtížné a v extrémních případech to bude vyžadovat jisté úsilí na zajištění způsobilosti všech kritických členů týmu. 
  • Zajistit technické podmínky - systém řízené podnikové dokumentace, SFÚ a MBO. Pravděpodobně alespoň minimální podporu pro projektové řízení.
  • Připravit workshop inicializace systému strategického řízení.
  • Opravdu se vyplatí najít klidné období v běžném pracovním roce firmy a uspořádat výjezdní workshop (bez kulturního a relaxačního programu). Tam se shodnout na východiscích a minimálně poslání.
  • Definovat úkoly a zahájit systematickou péči o podnikovou strategii jako kritickou součást systému řízení a podmínku efektivního rozvoje firmy.

Následně

Trvalý rozvoj - zejména dovedností lidí.

  • Pomoc při konkrétních změnách.
  • Trvalé a systematické zvyšování kvalifikace manažerů.
  • Podpora sofistikovaných metod řízení a využití odpovídajících nástrojů.

Když to nebude dávat smysl, tak se do toho vůbec nepustíme a nemusíte nic platit.

Rozhodně to nebudeme vymýšlet od základů. Máme k dispozici rozsáhlé typové řešení, zaměřené na podporu metodiky řízení pomocí úkolů.

Předpokládaný / doporučený průběh

Scénář platí pro středně velkou nijak mimořádnou společnost.

  • Doporučené je přípravné školení (0,5-1 den; včetně případného ověření získaných znalostí) rámec projektového řízení, základy procesního přístupu, controllingu, popř. marketingu.
  • Vlastní návrh KPS - optimální forma 2 půldenní schůzky týdně (doporučené je dopoledne - nejlépe mimo firmu / psychologický efekt  & dodržování pravidel). V mezerách analýza shromážděných podkladů, příprava. Možné i soustředění (dle rozsahu a podrobnosti 2-4 dny, minimálně 2 dny). Celkový rozsah závisí na připravenosti týmu - minimálně 4, maximálně  8 půldenních bloků. Nemělo by to trvat příliš dlouho - soustředění je z tohoto hlediska lepší. Znění stejně není definitivní a není problém případné shromážděné připomínky zapracovat do aktualizace.
  • Zpracování získaných informací (dle možností offline, v případě nutnosti účelové schůzky). Připomínkování vznikajících dokumentů.
  • Případné pokračování dalších schůzek za účelem vyjasnění sporných oblastí či hledání řešení pro střet zájmů. Maximálně 4 další schůzky.
  • Samostatně závěrečná schůzka (uzavření, schválení, příprava prezentace).

Nároky

  • Orientačně 15-20 člověkodnů práce konzultanta a přibližně stejný objem (max. dvojnásobek) práce (více pracovníků) zadavatele.
  • Výsledkem je (mělo by být) přijetí a zadání všech mechanismů podstatných pro úspěšné uplatnění nové podoby podnikové strategie - vybudování systému strategického a taktického řízení a navazující řízení životního cyklu KPS, její definitivní přijetí a zahájení korektní práce se strategickými cíli.
  • Pokud se po prvních 2-3 schůzkách neobjeví smysluplné výsledky (pokud bychom - kterákoli strana - hodnotili průběh akce jako nevyhovující), akce bude po dohodě se zadavatelem přeplánována, odložena či ukončena.

Konkrétní výsledky

  1. Přehled (a rámcová analýza) zásadních činností (či aktualizace - orientační procesní audit).
  2. Přehled zájmových skupin.
  3. Návrhy poslání a vizí, popis vývoje názorů.
  4. Seznam firemních zájmů.
  5. Případně možnosti majetkoprávního uspořádání.
  6. Návrh (a analýza) některých kritických faktorů úspěchu.
  7. Kompletní dokumentace etapy
  8. Návrh KPS pro zveřejnění a návrh postupu zveřejnění.
  9. Návrh pravidel pro její údržbu.
  10. Návrh podoby systému cílů. Návrh typických strategických cílů (bez náležitostí).
  11. Návrh zadání pro rozpracování realizačních strategií. Návrh strategických zásad motivace a organizace. Nástin organizačních změn. Podstatou rozšířené variantu je tato část - navrhuje, rozpracovává a ověřuje realizovatelnost opatření, která zajistí zahájení plnění KPS.
  12. Formulované úkoly pro vybrané pracovníky pro další činnosti.

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.

Strategie je proces hledání pravidel a kritérií