Předběžný popis průběhu.
Popsat současnou podobu a vytvořit mechanismus pro zdokonalování podnikových procesů.
Záměrem akce by mělo být vytvoření či verifikace/aktualizace procesního modelu (analýza procesů, vytvoření základu procesního modelu/schématu, iniciace trvalého zdokonalování procesů; nejedná se o reengineering ani nic podobného).
Tento návrh projektu je ilustrativní, zhruba pro střední firmu.
Zde uvedený návrh má pouze dílčí charakter (viz vstupní analýza a nutné ověření případných omezení). Předpokládá se korektní verze komplexní podnikové strategie a splnění dalších podmínek.
Procesní model výrazně přispívá ke zvýšení kvality rozhodování. V žádoucí cílové podobě pomáhá trvale zvyšovat výkonnost firmy průběžnou optimalizací procesů. Umožňuje přechod na procesně orientovaný systém řízení. Upřesní dělbu práce. Jednoznačně stanoví povinnosti. Vyjasní požadavky na způsobilost pro výkon definovaných činností.
Varianty
Doporučený postup je realizovat nejdříve minimální variantu. Může se zjistit, že pro současné potřeby je tato varianta dostačující. Po její realizaci se ukáže, zda budou dosažené výsledky vyhovovat či zda právě na základě zkvalitnění informací vyvstane požadavek dalšího rozvoje procesního modelu. Na základě získaných zkušeností potom lze pokračovat v upřesněné podobě s některou další variantou. Tím, že budou k dispozici určité zkušenosti a bude dosaženo dílčích (pozitivních) výsledků, vytvoří se vhodné podmínky pro případný návazný projekt dalšího rozvoje. Tímto způsobem lze pravděpodobně nejlépe minimalizovat riziko zmařené investice a rizika v oblasti akceschopnosti firmy.
Upřesnit základní firemní zájmy a předpoklady. Najít a srozumitelným způsobem formulovat podstatné faktory, které ovlivňují budoucnost firmy (skupiny). Analyzovat současné organizační uspořádání firmy. Definovat nejdůležitější podnikové činnosti jako základ procesně orientovaného systému řízení. Vytvořit předpoklady pro tvorbu a rozvoj procesního modelu.
Naučit řídící pracovníky efektivně a věcně komunikovat. Umožnit formalizaci podnikových činností. Zvýšit účinnost nástrojů řízení. Zajistit shodu ve vnímání záměrů, cílů a metod pro jejich dosažení. Zdokonalit organizační (zodpovědnost a pravomoci) opatření. Zvýšit úroveň zodpovědnosti za všechny podnikové aktivity. Umožnit rozvoj motivačního systému jasným vymezením zodpovědnosti a parametrů výkonnosti. Vytvořit základ pro další rozvoj systému řízení (controlling, ...).
Viz též
[Bude doplněno - postupný převod obsahu webu - pokud máte o toto téma zájem, určitě se ozvěte]
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.