Název
|
K čemu jsou procesy – jak prakticky využít procesní model a procesní přístup Aneb: Platí u vás pořád ještě heslo „Pořádek je pro blbce, inteligent se vyzná v chaosu ...“?
|
Alternativní názvy
|
Procesy a jejich efekty v praxi Udělejme si ve firmě pořádek! Najděme skutečnou zodpovědnost! Selský rozum21(„na jednadvacátou“ … rozumí se obrazné vyjádření „pro 21. století“) Funkční organizace – největší omezení dalšího rozvoje firmy a našich výdělků. Procesy zjednodušují život!
|
Typ
|
Workshop | Aktivní vstup do problematiky
|
Určeno pro:
|
Vrcholové řídící pracovníky (vlastníky procesů), zejména pro manažera pro administrativu/ekonomiku; správce procesního modelu. U firem působících v oblasti informačních systémů pro analytiky a konzultanty.
|
Technický cíl [očekávané efekty]
|
Získat inspiraci pro hledání nedostatků tradičních přístupů: ["Rozhodnout (zvýšit kvalifikovanost rozhodnutí) o tom, zda potřebujeme BPI či nikoliv."]
- Zpochybnit „nezpochybnitelné“ – zkusit (!) vyvolat iniciativu (to by mohlo sloužit k vytipování těch, kteří mohou přispět k případnému změnovému projektu).
- Získat náměty. Pokud bude (plánováno) součástí workshop-u nástin (či analýza stávajícího) procesního modelu – to je hlavní (veřejný) „věcný“ výstup.
- Obecně zvýšení informovanosti (nikoli přímo získávání dovedností či znalostí – ve smyslu schopnosti aplikovat/využívat získané informace) – zvýšení přehledu.
- Analýza videozáznamu s cílem vytěžit náměty a také identifikovat účastníky a jejich názory (problémové a podnětné). Klasifikovaný / komentovaný seznam podnětů.
|
Vzdělávací cíl
|
Seznámit s nejdůležitějšími myšlenkami v intencích „Agendy 21“; vysvětlit:
- Změna prostředí (nabídková/poptávková ekonomika).
- Změny chování zákazníků v důsledku zvýšení konkurence.
- Procesy existují nezávisle na překážkách, které jim vytváříme.
- Jak se dá vytvořit a využít procesní model.
|
Program
|
- Teorie a realita procesního přístupu (stručný úvod; orientačně)
Případová studie – Zkrocení divoké šelmy vývoje software. Reengineering a změna podnikatelského paradigmatu. Svět řízený zákazníky. Flexibilita versus chaos. Procesně orientovaný systém řízení. Vlastníci procesů. Zákazníci procesů. Teorie omezení a procesy. Diskuse.
- Agenda 21
Přizpůsobte podnik svým zákazníkům! Používejte správná měřítka výkonnosti! Udělejte z procesů životní styl! Vytvořte řád tam, kde vládne chaos! Případová studie – Vývoj nových produktů ve firmě Caterpillar.
- Formalizovaný systém řízení, controlling a motivace
Případová studie - Chování lidí a kritéria jejich hodnocení Formalizace jako základní nástroj odstranění byrokracie a nejistoty. Závaznost pravidel. Podoba podnikové dokumentace. Výkon procesů a motivace lidí. Orientace na budoucnost a vazba na výkonnost firmy.
- Změnový projekt – přechod od hierarchického k procesnímu modelu
Jak vytvořit procesní model. K čemu potřebujeme podnikovou strategii a systém strategického řízení. Projekt přechodu od funkčně k procesně řízené organizaci. Sdílené zdroje a systém kapacitního plánování. Zrušte hierarchii! Případová studie – Co musíte udělat ve vaší firmě pro skutečné zavedení procesů.
|
Délka/čas
|
Celodenní (4×1,5 hod). Je doporučeno udělat minimálně 1-2 pokračování, ideálně kombinovat s projektem "Revize CPI", kdy by systematické vzdělávání v této problematice bylo přirozenou součástí realizace.
Volitelně následující diskuse, popř. druhý den (rozšíření workshop-u), soustředěný na hloubkovou analýzu sporných míst (výklad/diskuse „nejasností“, dotazů, námětů); přesný program další části dle aktuální situace.
|
Místo
|
Předpokládá se pořádání v prostorách a na technice zadavatele. Lze zajistit techniku, učebnu a ostatní služby.
|
Min.-max. účast.
|
2-8
|
Výstup (PDF aj.)
|
Účastníci:
- Prezentaci, popř. další existující a vytvořené podklady.
- Možnost zúčastnit se elektronické diskuse.
- Seriál „Procesní řízení“ (soubor článků) – např. jako podklad pro otázky sloužící přípravě dalšího vzdělávání.
Zadavatel:
- Zpracovaný videozáznam workshop-u včetně výsledků/doporučení.
|