Jak vznikne váš nový web

Vytvoření řešení

  • Pokud nějaký web máte, je to snadné - převedeme platné části jeho obsahu do nového prostředí. Přepneme adresu a nastartujeme proces trvalého zdokonalování webu
  • Když začínáte a žádný nemáte, je to ještě jednodušší! Použijeme některou existující základní kostru a do ní umístíme vaše data. Čím méně, tím lépe. Nebo pokud máte vyhlédnutý nějaký opravdu dobrý příklad, moc rádi jej adaptujeme. Pokračujeme stejně, jako v prvním případě.
  • Opravdu musíme mít shodu v tom, jaký web budujeme. Web pro intenzívní hledání nových zákazníků (akvizice) má výrazně jiný obsah a jiné požadavky na správu (analýzu chování návštěvníků) než obecně prezentační (navštívenka) či třeba web pro podporu stávajících zákazníků.

Nejdříve musíme zjistit, jaký web skutečně potřebujete. Závisí to na situaci a chování trhu (zákazníků, konkurence), na podobě stávající akviziční aktivity a některých dalších faktorech. Z marketingové strategie odvodíme koncepci webu - co a jak má dělat. 

  • Struktura stránek bude vždy individuální, ale usilujeme o to, aby použití webu bylo pro návštěvníky pohodlné - tedy ctíme rozumné konvence.
  • Nechcete stránky, na které nikdo nechodí. To jsou vyhozené peníze.
    • Každá stránka musí mít svůj jasný účel. A musí být možno vyhodnotit, v jakém rozsahu jej plní.
    • Tedy na webu nebudou stránky, které účel / cíl nemají.
    • Aneb každá stránka musí mít předem definované publikum a měřitelné výsledky. Musíme vědět, proč tam je.
  • Součástí definice zacílení stránky je i profil návštěvníka. Proto potřebujeme maximum informací o vašich stávajících zákaznících a především o tom, co si myslíte o těch budoucích.
  • Tyto informace budeme průběžně upřesňovat. Typy zákazníků jsou součástí webu. Pokusíme se každého registrovaného návštěvníka do některé skupiny zařadit.
  • Nastavíme funkčnost, která umožní vyzvat návštěvníka k registraci, aby mohl získávat informace, pokud jim je umíme nabídnout. Součástí marketingové strategie by mělo být rozhodnutí, že budeme vytvářet obsah, který je skutečně užitečný pro potenciální zákazníky.
Příklad

Pokud vyrábíte zakázkové zboží, které je ale v podstatě shodné (má např. jen obal potištěný dle přání zákazníka), je určitě účelné umístit na web katalog, který by návštěvníkovi měl mimo jiné velmi snadno umožnit vyžádat si nabídku. Ideálně bude mít možnost se zaregistrovat obdobně jako v e-shopu, mít svůj seznam přání a bude si moci ty požadované výrobky sám nakonfigurovat či dokonce zkalkulovat.

Užitečný obsah jsou návody a doporučení či zkušenosti, jak vaše produkty nejlépe využívat (doplníme příklady reklamních cukrovinek, účetní firmy, nástrojárny a dalších).

Až to bude fungovat, zařídíme i propojení na plán výroby, aby bylo možné automatizované vytvořit i platnou zakázku s termínem dodání. A pro pronájmy či služby to rozšíříme o rezervační systém.

Rychle a obezřetně:

  • Důkladně se seznámíme se stávajícím produktovým a zákaznickým portfoliem (jaké jsou skupiny produktů a zákazníků). Případně vám pomůžeme restrukturalizovat či aktualizovat systém podle aktualizované marketingové strategie (toho se nebojte, bude vznikat průběžně).
  • Navrhneme profily (ideálních) zákazníků - co potřebují, co hledají, na co reagují. Pokud bude víc skupin, tak pro každou skupinu jednoho či více. 
  • Pokud máme stávající web a statistiky přístupu, vyhodnotíme co půjde.
  • Provedeme analýzu klíčových slov v oboru - tedy pokusíme se zjistit jaká klíčová slova a fráze jsou pro vaše produkty vyhledávána.
  • Tak upřesníme strukturu webu a požadavky na jednotlivé stránky, na které chceme přivést návštěvníky (říká se jim "přistávací stránky"; není rozumné snažit se všechny nasměrovat na vstupní stránku webu). 
  • Se znalostí klíčových slov projdeme některé weby konkurence a pokusíme se odhadnout, co na nich je efektivní a čeho je potřeba se vyvarovat. Co bude účelné, převezmeme a zapracujeme.
  • Web vytvoříme v prostředí redakčního systému. Naplníme obsahem. Naučíme vás cokoliv, na čem se budete chtít podílet - minimálně účastnit se na řízení úprav.
  • Budeme systematicky vytvářet a realizovat plán úprav.
  • Pomůžeme vám připravit nabídky. Společně budeme upřesňovat profily zájemců.
  • Pokud budeme využívat placenou reklamu, vytvoříme optimální inzeráty a jejich přistávací stránky. Ty budeme průběžně optimalizovat. 
  • V některých branžích můžeme převzít i tvorbu blogu tak, že nám pouze dodáte odborné informace. Výhodou může být, že budeme identifikovat témata, která budou na blogu zajímavá, z pohledu zákazníků. Pomůžeme využít i další formy.
  • Můžeme (a měli bychom) spravovat profily na sociálních sítích. Komunikace by měla být jednotná... a stejně by vždy měla končit na tom webu.

Hlavním cílem je eliminovat překážky, které by bránily tomu, abyste co nejdříve měli funkční web. Proto po vás budeme chtít jenom to, co budete moci bez problémů poskytnout. 

Protože by nás nikdo najít nemusel. Takže je potřeba pokračovat tím, čemu říkáme "trvalý rozvoj/zdokonalování internetové akvizice":

  • Vytvořit web tak, aby poskytoval optimální prostředí pro efektivní péči, není jednoduché. Nedělá se to, proto to zadavatel nevyžaduje a tedy to obvykle není součástí řešení.
  • Co je systematické zvyšování výkonu
    • Koncepce webu a na ni vázaný plán rozvoje - jako součást obsahu.
    • Systém (katalog) pro řízení úprav jednotlivých stránek.
    • Plán dosahu a výkonu pro každou stránku včetně veškerých souvisejících marketingových informací (profil návštěvníka, cíl, ...) tak, aby se každá úprava zdůvodnila a ověřila vůči záměru dané stránky.
    • Možnost jednoduše přepínat nastavení pro záznam aktivit uživatelů (parametry událostí / events GA nebo konverze).
    • Personalizace - uživatel musí mít možnost se registrovat, uchovat svá nastavení atd.
  • Pokud považujete systematické zvyšování výkonu za účelné (viz Pareto), je rozumné věnovat webu či jeho "aktuálním" stránkám přiměřenou pozornost alespoň jednou týdně. Zpracovat výsledky a připomínky, provést úpravy.
  • Pokud běží kampaň, je rozumné se na její nastavení a výkon podívat každý den. Pokud usilujeme o to, abychom zaujali potenciální nové zákazníky, tak se musíme zabývat tím, jak efektivní to je.
    Jelikož se to nedá udělat předem "dokonalé".
    Je potřeba zjistit, jak na kampaň cílová skupina reaguje a podle toho ji upravit. Platit kampaň a nestarat se o ni je vyhazování peněz.

Rozumíte své práci. My také.

Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.

Cena: Přiměřená

Chci vědět víc

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.