Neumí zázraky. Je to na vás. Ale může vám pomoci lépe hospodařit s časem.
Pokud věříte, že stojí zato skutečně plánovat = řídit svůj čas a současně používáte MS Outlook (nejlépe i pro osobní záležitosti), vyzkoušejte doplněk pro podporu efektivního využití času (přestože je zadarmo, není volně ke stažení, potřebujeme vylepšit metodiku používání, tak se ozvěte).
Jak je vysvětleno v interpretaci Eisenhower-ova principu, abychom mohli rozhodnout, co je nejlepší začít dělat právě v tomto okamžiku (předpokládejme, že jsme právě dokončili předchozí práci a můžeme si vybrat, co budeme dělat - aktualizujeme rozpis aktivit v kalendáři), musíme mít své dosud nezahájené volitelné činnosti v nezávislém seznamu.
Je dobré pracovat současně na co nejméně úkolech. Všechny rozpracované a nezahájené úkoly musí být v katalogu, který dokážeme setřídit naznačeným způsobem.
Nyní je jasné, proč větší úkoly rozdělit na co nejmenší bloky (ty mají všechny stejnou produktivitu - hodnota celku / celkovou pracností - zákeřné je, že obě hodnoty se budou v čase měnit).
Pokud máte na výběr ze dvou či tří činností, žádný mechanismus nepotřebujete. Ovšem s největší pravděpodobností to znamená, že ve vašem (neexistujícím) seznamu chybí všechno, co stojí za úvahu. Průměrně by v záměrech měla být spíš většina takových, které se hodně dlouho nebo vůbec neuskuteční. Protože budete pracovat na něčem s vyšším přínosem. Nikdy nesmíte pracovat na ničem, co by v tom seznamu nebylo.
Je tedy dobré dát si mezi úkoly také vyhledávání nových příležitostí. Jako něco, co vytváří opravdu velkou hodnotu.
Vycházíme z toho, že důležitost (vlastní kategorie, nikoli standardní pole Outlook-u) je vlastností úkolu a všechny očekávané činnosti jsou v kalendáři naplánovány včetně rezerv. Cílem základní funkčnosti doplňku je zjednodušit (a zvýšit smysluplnost) rozplánování činností úkolu, posílit závaznost činností (zabrání nekorektním přesunům, překrývání činností atd.)
Viz též
Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.
Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.