Jaký web můžete mít

Najdeme správný typ. Který doopravdy potřebujete. Optimální.

Podle vaší marketingové strategie - podle toho, jakým způsobem pracujete a komunikujete se zákazníky, navrhneme optimální podobu webu a intenzitu péče

Nejlepší obchodník

Web má přivádět nové zákazníky. Je vám jasné, že proto je potřeba:

  • Pochopit preference firem a očekávání lidí, kteří v nich pracují.
  • Průběžně analyzovat chování návštěvníků, fungování vyhledávačů, aktivity konkurence.
  • Analyzovat návštěvnost a souběžně s tím upravovat obsah (SEO).
    Umíme vyhodnotit výsledky tak, že jim bude rozumět i šestileté dítě. Vždy jako podklad pro návrh úprav. Pokud bude potřeba zvýšit návštěvnost a příčinou bude příliš špatná pozice ve výsledcích vyhledávání, budou jednotlivé možnosti zvýšení hodnocení zkalkulovány, aby bylo zřejmé, která varianta je výhodnější.
  • Zajistit širší kontext (např. články, které budou na web odkazovat, propojit jej s ostatními aktivitami na Internetu).
  • Přivést návštěvníky pomocí reklamy - bez reklamy to dnes půjde jen těžko a bude to nepoměrně dražší.
  • Web musí vydělávat (investice musí mít návratnost).

Původně bylo toto pojetí webu & internetového marketingu označeno jako "pasívní internetová akvizice". Jenže v dnešní době si nemůžeme dovolit být pasívní - jak reklamní kampaně, tak úsilí o organický dosah představuje hodně aktivní přístup. Sedět a čekat, až nás někdo najde, opravdu nedává smysl.

Tomuto typu digitální akvizice věnujeme vždy optimální péči - usilující o maximální užitek v dlouhodobém horizontu (cena).

Web pro zvláštní potřebu

Též microsite nebo pomocný/podpůrný web (cena). Obvyklé užití:

  • Propagace nových či diferenciace produktů (cílová skupina).
  • Komunikační kampaň.

Lze jej odlišit:

  • Graficky.
  • Stylem - např. i jinými nákupními argumenty či jejich formulací.

Hlavní výhoda podpůrného webu - pokud jsou primární i účelový web přijatelně zaindexovány (rozumí se mají slušný - ale rozdílný - obsah), jste o pořádný krok před konkurencí, která takto nepracuje.

Jednoduchý web pro nabídku služeb

Základní podoba pro živnostníka (cena).

  • Běžné součásti - o nás, kontakt, možná reference apod.
  • Aktuálně nepočítáte s tím, že byste se chtěli věnovat ve větším rozsahu získávání zákazníků primárně pomocí webu - spíš potřebujete mít kam odkázat zájemce získané na sociálních sítích či jinde.
  • Podstatné je, že se bude hodit alespoň jednoduchý rezervační systém. Což znamená registraci zákazníků.

Na tomto základě lze postupně rozvíjet, co bude mít smysl - např. recenze nadšených zákaznic a zákazníků, dotazníky spokojenosti atd.

Standardní internetové představení firmy

Vnímáte firemní web jako místo, kde mají být především prezentovány vaše produkty, jejich výhody, přínosy jejich užití a možnosti spolupráce (cena).

  • Má mít běžné součásti - o nás, kariéra, blog/aktuality apod.
  • Průběžně budete obsah aktualizovat a rozšiřovat.
  • Chcete publikovat užitečné články. A zajímá vás, jestli je někdo čte.
  • Možná myslíte, že budujete značku.
    Pozor! Pokud to myslíte vážně, je to jiný produkt. Budete muset publikovat a měřit něco úplně jiného a mnohem intenzívněji, než když pouze představujete firmu nebo hledáte nové zákazníky. Není to "akviziční web" a záměr poměrně náročný (vyžaduje intenzívní práci se všemi marketingovými nástroji nejen na internetu). 
  • Nepočítáte s výraznou či sofistikovanou aktivitou v oblasti (akvizičních) reklamních kampaní ani aktivním budováním pozic v organickém vyhledávání.
  • Ale zajímá vás, co dělají návštěvníci. Nemáte jednoduché přímočaré cíle (např. poptávku, kontakt, dotaz), budete návštěvnost teprve interpretovat.
  • Neočekáváte, že by web měl peníze vydělávat… přímočaře…
    …většinou je to tak, že ve vašem vnímání současné situace na trhu stačí ta prezentace. Typicky pro případ, kdy chcete mít kam potenciální zákazníky odkázat, aby se dozvěděli v poměrně jasně vymezených oblastech víc (např. když chcete dát do nabídky odkaz/-y upřesňující obchodní podmínky, podobu produktu či popis možností spolupráce). Amáte pocit, že Což je škoda. Jelikož vždy je dobré získávat nové lepší zákazníky.

Možná máte pocit, že není reálné pomocí internetu najít zákazníky. Což může být pravda, jenže to nejde žádnou pasívní formou prezentace. Snažíte se, aby zákazníci našli vás. Nikoli tehdy a proto, aby bezprostředně sjednali spolupráci, ale abyste měli možnost vzbudit jejich zvědavost. Aby se jim vaše firma vybavila, až budou zvažovat své měnící se potřeby. Protože vždy je dobré získávat nové lepší zákazníky.

Nebo máte vlastní představu, jak vyjádřit a měřit získávaný užitek a potom si o tom musíme promluvit. Intenzitu péče si regulujete sami, resp. na základě domluvy. Záměr je minimalizovat riziko (náklady) - web bude přinášet užitek odpovídající této intenzitě (rozumí se optimální vzhledem k riziku - pokud budete mít zájem, pomůžeme vám s řízením rizik nejen na internetu).

Jednoduchý web

Potřebujete jednoduché stránky, na kterých by byly základní informace o firmě a pár obvyklých údajů (typicky kontakty, všeobecné obchodní podmínky, GDPR, možná nějaká informace o produktech a cenách, lidech či zajímavostech apod.). Viz cena

  • Aby bylo kam napsat "Pokud něco budete chtít, zavolejte ...".
  • Aby bylo se na co odkázat v signatuře odesílaných zpráv elektronické pošty.
  • Nemáte zájem pomocí webu hledat a oslovovat zákazníky.
    • I tak musíte mít platné kontaktní údaje.
    • Aby web byl účelný (standardně poskytl někomu cizímu základní představu, co pro něj můžete udělat), měli byste zveřejnit informace o lidech. Bez ohledu na to, jakým způsobem se na stránky dostali, se většina návštěvníků podívá na sekci "O nás", pokud ji tam máte. Chtějí si udělat obrázek o tom, s kým mají tu čest.
    • Pokud tam nebude alespoň něco o tom, co děláte, postrádá web smysl.
  • Nepočítáte s tím, že byste chtěli organizovat kampaně, je vám lhostejné, kde jsou stránky ve vyhledávání.
  • Nebudete je potřebovat intenzívně aktualizovat.
  • Pokud tam budete mít sekci pro stávající zákazníky (např. obchodní a dodací podmínky, informace o provozu apod.), chcete tyto informace zveřejňovat sami. 

I ten nejjednodušší web potřebuje péči. Jestliže bude obsahovat odkazy (což každý bude), může se stát, že jejich cíl zmizí. To se musí opravit. Změníte adresu nebo musíte aktualizovat ceník. Rádi se o to postaráme (je pro vás výhodnější, když to uděláme my - rychlost, druhé oči). Chceme to dělat především proto, že jen tak máme příležitost vám ukázat, jak by se web mohl stát nejlepším obchodníkem.

Každý typ se může průběžně měnit na jiný.

Ostatní typy využití (extranet a obdobné režimy určené pro stávající zákazníky nebo jiné cílové skupiny) momentálně nepreferujeme, ale pokud dokážeme společně vytvořit solidní zadání, rádi vám vyjdeme vstříc.

Cena za web bude vždy individuální.

Viz též

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.