Koncentrace - vyrušování - produktivita

Praktická doporučení pro účelné uplatnění obecných doporučení v hospodaření s časem.

Spousta z nás se domnívá, že je potřeba pracovat více. Či intenzívněji.

Paretovo pravidlo a soustředění

Jenže převážná většina výsledků je dosahována několika málo opravdu důležitými aktivitami. Viz též téma "naléhavé a důležité". Proto je potřeba se soustředit na to, abychom na tyto činnosti měli dostatek sil.

Pracovat příliš dlouho a příliš tvrdě je neefektivní. Běžný člověk by neměl pracovat déle než jednu hodinu bez přestávky. Po této době je téměř jisté, že pro udržení koncentrace vynakládá tolik energie, že nemá sílu na tvůrčí práci.

Graf ztráty koncentrace

Vyvarujte se vyrušování

  • Přesněji řečeno když se neumím izolovat od možných zdrojů rušení, je pravděpodobně výhodnější nedělat nic, na co je potřeba se soustředit… neřku-li dělat něco tvůrčího.
  • Opatření jsou jednoduchá, stačí vůle je uplatnit. Prozatím článek "Soustředění a řízení času", později samostatné soubory doporučení pro analýzu a plánování využití času, opatření proti vyrušování, posilování sebekázně atd.

Denní výkonnost

Když si plánujete práci, na kterou se potřebujete soustředit a vyžaduje hodně sil, je dobré vědět, jak se v průběhu dne mění výkonnost.

rizeni-casu-denni-vykonnost

[Bude doplněno - postupný převod obsahu webu - pokud máte o toto téma zájem, určitě se ozvěte]

Rozumíte své práci. My také.

Baví nás to. Máme radost, když věci fungují. Rádi sdílíme zkušenosti.

Cena: Přiměřená

Chci vědět víc

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.