Web je rozumné využívat

Získá nové zákazníky a pomůže stávajícím

Mnohé organizace vnímají web jako náklad. Možná nevyhnutelný náklad. Není totiž úplně snadné vyhodotit užitek, který přináší. Což ale neznamená, že by se to nemělo dělat.

Buď je (či má být) váš web určen primárně pro podporu internetové akvizice, nebo obsluhu stávajících zákazníků. Pokud potřebujete 2 v 1, je to dost náročné. Funkčnost pro stávající zákazníky nesmí nijak ovlivňovat marketingovou účinnost obsahu, který je určen pro potenciální zájemce o spolupráci. 

Web, který nebudete muset předělávat 

Je prakticky nemožné vytvořit dostatečné zadání pro vytvoření webu. 

  • Proto je rozumné od začátku připustit, že web není nikdy hotový.
  • Budovat jej - včetně související infrastruktury (služeb) - tak, aby bylo jednoduché jej průběžně rozvíjet. K tomu je potřeba použít vhodnou technologii. Bohužel většina jednodušších systémů pro snadnou tvorbu webů přesně toto nepodporuje.
  • Obvykle to nedělají ani ti, kdo snadno weby vytvářejí.

Když nemáte dostatečně komplexní zadání, nemůžete dostat to, co skutečně potřebujete. Je docela pravděpodobné, že na začátku ani moc přesně nevíte, co všechno bude původně jednoduchý záměr vyžadovat.

  • Umíme odhadnout kvalitu vašeho záměru.
  • Pomůžeme vám ho zrealizovat.
  • Když se vám to bude líbit, tak budeme nadále spolupracovat za podmínek, které budou oboustranně výhodné. Protože tak to dává smysl.

Když se vám to líbit nebude nebo v průběhu spolupráce zjistíme, že jsme něco špatně pochopili, omluvíme se a přátelsky se rozejdeme. Nic neplatíte

Nestačí mít web

Nemá smysl popisovat, co všechno je potřeba umět. To se můžete dočíst v mnoha jiných článcích (např. "Proč experta" nebo "Nejlepší investice"). Nechceme vás zahltit spoustou pojmů a tvrzení, které nelze jednoduše obhájit. Stavíme rovnou na tom, že je nezbytné, aby web i kampaně měl na starosti jediný kompetentní člověk, který:

  • Dokáže se s vámi jednoznačně a srozumitelně domluvit - na takové úrovni, která je pro vás srozumitelná - my doporučujeme na úrovni marketingové strategie.
  • Bude znát vaše potenciální zákazníky přinejmenším stejně dobře jako vy a dokáže se s vámi shodnout, jaký užitek pro ně představují vaše produkty.
  • Umí všechno, co je nutné pro efektivní využití reklamy a budování dlouhodobé dohledatelnosti (bez reklam). Přivést návštěvníky. Hlavně umí vytvořit a udržovat takové stránky, které tyto návštěvníky přesvědčí o tom, že ve vás našli správného partnera.

Je jedno, jestli je ten partner interní nebo externí - umíme tuto roli převzít nebo s ním efektivně spolupracovat. Uděláme všechno proto, abychom optimalizovali vaše zapojení s cílem maximálního užitku (typicky co nejvíce co nejlepších nových zákazníků).

Nejen ty placené

  • Rozumné nastavení kampaně je opravdu složité. A přestože jsme fanatičtí zastánci metodik, zde je jejich dosah omezený. Ověřili jsme si, že účelná správa kampaně vyžaduje hodně soustředění, pozornosti a především důkladnou znalost oboru. Rozhodně není rozumné pověřit optimalizací kampaně poskytovatele reklamy (dělá to Seznam i Google; budou o tom články v blogu).
  • Součástí správy kampaně jsou úpravy webu. Ve skutečnosti je to tak, že podle toho, jaká jsou vyhledávána klíčová slova, vytváříme a upravujeme kampaň a podle toho, co slíbíme či naznačíme titulkem a popisem, vytvoříme přistávací stránku. Jakýkoli jiný postup je plýtvání prostředky. Máme ověřeno, že tímto způsobem lze dosáhnout o řád vyšší účinnosti než při obvyklém scénáři.  
  • I když ne všechno se dá pokrýt metodikou, určitě je nutno vše dokumentovat. To děláme a máte tedy možnost sledovat i ovlivnit záměry a prostředky - např. jestli se vyplatí ověřit, o jakou část konverzí kampaň přijde, když vypustíme některé sporné klíčové slovo. Díky dokumentaci si správu můžete kdykoli převzít (pověřit tím někoho jiného).

Nestačí se líbit vyhledávačům

Základem a zadáním spolupráce je vaše marketingová strategie. Nebojte, když se nebudete příliš intenzívně bránit, uděláme ji s vámi a nebude to bolet. Pokud vám někdo tvrdí, že nic takového nepotřebuje, nemluvíte se správným partnerem.

  • Pravděpodobně nejzajímavější návštěvníci webu nebudou ti, kteří se na něj dostali zadáním některého z frekventovaných základních slov, která se používají, když rychle potřebují běžné stávající produkty. Ti budou přicházet typicky z reklam. Abychom oslovili především takové, kteří potřebují právě vaše řešení, musí nás najít, když něco takového budou hledat.
  • Lidé, jež by mohla vaše firma zajímat, používají různé formulace, když něco hledají. Soustředěným úsilím tato klíčová slova najít, interpretovat a použít na specializovaných stránkách webu pokrýváme stále větší počet klíčových slov i specifických frází - získáváme nestandardní návštěvníky a více obchodních příležitostí. Není to rozhodně zadarmo, ale efekt této péče neskončí a údajně časem zesiluje.
  • Optimalizace obsahu tak, abyste našli zajímavé zákazníky, je poměrně náročná systematická práce. Ještě o kus náročnější, než optimalizace kampaní. Přičemž opět musí fungovat plánování a dokumentace.

Viz též

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.