Kolik má web vydělávat

Podle našeho názoru alespoň dvojnásobek, kalkulačně nejméně pětinásobek (podle oboru) toho, co do něj investujete. V dlouhém období (2-5 let).

Převezmeme riziko zmařené investice. Platíte, až znáte hodnotu. Až si na sebe web vydělá. Ceny pro rok 2023. Jak to funguje.

Služba Cena
Analýza, návrh, koncepce, marketingová strategie Paušál
Vytvoření webu v prostředí redakčního systému + doména + certifikát Paušál
Příprava kampaní, rozbor konkurence, nastavení analytických služeb Paušál
Základní (minimální) cena za vytvoření a provoz webu - údržba (správa redakčního systému, aktualizace, zálohování, domény, certifikáty atd.) + péče o obsah.
Paušál v Kč/měsíc bez DPH
Navštívenka - vyhodnocení a úpravy 1× měsíčně 250
Prezentace - 2× měsíčně (minimalistické SEO) 750
Živnost - nabídka služeb + rezervace B2C (kadeřnictví, servis, ...) 1 000
Microsite - podpora kampaně, účelový blog apod. 1 500
Jednoduchý akviziční web - 1× týdně (SEO, analýza, copywriting, ...) 2 000
Jednoduchý e-shop (vhodný pro zakázková plnění - konfigurátor) 2 500
Web pro specifické služby ~ rezervace, zakázky apod.  3 000
Akviziční web + správa produktového portfolia - denně/dle potřeby 4 000
Komplexní akviziční servis (+ správa příležitostí, zákazníků, atd.)  5 000

Konečná cena bude vždy individuální.
Flexibilní web je základem internetového marketingu A naopak.
Měsíční náklady odpovídají nutnosti web průběžně inovovat a rozvíjet.
Součástí péče je analýza návštěvnosti a úpravy/rozvoj.
Dle dohody i ostatní aktivity - správa reklam, sociálních sítí, mailing atd.
Podívejte se na příklad kalkulace efektivnosti internetového marketingu.

Záleží nám na vašem úspěchu

  • Baví nás to.
  • Máme rádi výzvy.
  • Těší nás, když se věc podaří.

A také bychom rádi vydělávali společně s vámi.

  • Pokud váš web nepřináší užitek, je otázka, proč jej máte.
  • Pokud vydělává, má hodnotu.
  • Dokážeme jeho přínos vyjádřit, měřit a řídit.
  • Umíme jej zvýšit a přinejmenším udržovat.

Dohodneme se, jaká je hodnota vašeho webu. Čím víc bude vydělávat, tím lépe pro vás i pro nás. Tvrdošíjně trváme na tom, že se užitek musí vyjádřit v penězích (doplníme příklady). Nebudeme vám to ale vnucovat analýzami renomovaných institucí či komplikovanými argumenty. Chceme, abyste si to ověřili sami. Aby to byl fakt - ve vašem konkrétním případě.

Začneme ve vlastní režii.

  • Neplatíte předem za něco, co je těžké si představit a navíc je velmi nejisté.
  • Až budete vidět, jak co funguje, bude možné spočítat přínos.
  • Víme, že se vám nevyplatí zneužít naší nabídky.

Buď budeme vy i my spokojeni nebo se v dobrém rozejdeme.

Můžete se stejným úsilím vydělávat víc nebo stejně s menším

Některé firmy mají pocit, že nové zákazníky nepotřebují. Možná to neplatí úplně absolutně, ale v hyperkonkurenčním prostředí (což dnes máme) platí, že přežije ta firma, která bude mít lepší zákazníky.

Nikoli "více". Proto je potřeba zákaznické portfolio trvale obměňovat. U řemeslníků (a v některých jiných oblastech, kde je převis poptávky nad nabídkou) zjevně i v dlouhodobém trendu nemá hyperkonkurenční prostředí zásadní vliv [to má být sarkasmus].

Nemusíte chtít vybudovat obří firmu. Nemusíte zoufale shánět zákazníky. Možná se vám daří dobře a máte pocit, že není kam se hnát. Ono to ale není tak jednoduché. Dokud nejste za vodou, tak pořád existuje riziko konkurence. Ztráty klíčového zákazníka. Znáte to - kdo jednou stál, již stojí opodál. Pokud máte kapacity vytížené, pravděpodobně máte problém s cenovou politikou - pracujete příliš levně. Abyste mohli zdražit, potřebujete vědět, jestli najdete dost zákazníků, pro které vaše práce představuje vyšší hodnotu.

Je tu ale i nesporný argument - pokud se podaří získat lepší zákazníky, můžete pracovat méně intenzívně - a většinou i efektivněji. Prostě si můžete vybírat. Takže pokud máte pocit, že nové lepší zákazníky nepotřebujete, rozmyslete si to alespoň dvakrát.

Kolik do internetu investovat?

Méně, než kolik je schopen vydělávat. Ale samo od sebe to nejde - pokud má být web nejlepším obchodníkem, něco to stojí. Dle branže a situace na trhu něco kolem 20 % jeho přínosu (ale může to být i výrazně jinak). Nejdříve je potřeba vynaložit potřebné úsilí a teprve potom se ukáže, nakolik byl odhad správný. Poměr mezi úsilím a výkonem není proporcionální - do určité úrovně se jeho užitek prakticky nemění a potom s přidáváním práce exponenciálně roste (než narazí na hranice ekonomické efektivnosti - viz Paretovo pravidlo). 

  • Chceme, aby váš web byl ve vaší branži nejlepší alespoň v kraji.
  • Tedy poskytující nejlepší poměr výkon/cena v režimu, který potřebujete.
  • Čím výkonnější ten web bude, tím vyšší užitek z něj vy i my máme.
  • Nedokážeme jej vytvořit sami - potřebujeme vaši spolupráci pro poznání vašich produktů, pochopení vašich zákazníků a marketingové koncepce.

Nelze předem zodpovědně říci, jaké úsilí je v konkrétním případě optimální.

  • Proto začneme tím, že budeme pracovat na vlastní riziko a ve vlastní režii.
  • Může se stát, že nedokážeme najít shodu na tom, jakou má spolupráce pro vás hodnotu. Potom se omluvíme a rozloučíme.
  • Nebo se např. pro akviziční web shodneme na tom, kolik nových zákazníků může web získávat, jaká úroveň péče je potřeba, jaký má být poměr mezi zvýšením či udržením tohoto počtu a náklady na provoz atd.
    • Tak se propracujeme k nákladové hodnotě (užitku) IM.
    • Když bude přijatelná i pro nás, dohodneme se na ní. To bude cena našich služeb pro aktuální období. Nic jiného platit nebudete.
    • Pokud přijatelná nebude, tak se vám naše služby nevyplatí a tedy nemá smysl ve spolupráci pokračovat.
  • Intenzitu péče průběžně upravujeme dle vývoje situace.
  • Pomůžeme vám regulovat úroveň úsilí tak, aby poskytovalo optimální užitek.

Pokud poskytovatel služeb v IM tvrdí, že je to něco, co přináší užitek, měl by být schopni to dokázat. My jsme si jisti, že v naprosté většině případů (pokud máte rozumné produkty) zvýšíme efektivnost IM na několikanásobek oproti stavu, kdy se o to staráte sami.

Proč bych si neměl web naklikat sám?

Protože web a internetový marketing (IM) se nevyplatí dělat amatérsky.

  • Web je dnes základem komunikace s veřejností (potenciálními zákazníky; komunikací se rozumí vyhodnocovat, jak na obsah cílová skupina reaguje a upravovat jej). Komunikace musí být konzistentní. Profesionální. Efektivní. Řízená.
  • Nedává smysl vytvořit webové stránky a nestarat se o ně. Komunikace probíhá souvisle. Nestačí psát aktuality. Když to srovnáme s osobním jednáním - také nemůžete přijít na schůzku a pořád dokola opakovat pár naučených vět a ignorovat, co na to partneři. Web není nikdy hotový - mění a rozvíjí se v čase na základě toho, co je účelné. Jinak neplní svoji funkci.
  • Zdaleka nejde jen o to, že z logiky věci musí být specialisté efektivnější. Že pro některé činnosti je potřeba poměrně značná kvalifikace, kterou nemůže běžná firma využít. Především jde o zkušenosti a podněty "odjinud". To se jinak získat nedá.

Zjednodušeně - buď si web & spol. vytváříte sami, nebo spolupracujete s někým, kdo to dělá pro více subjektů. Pokud si nejste jisti, který scénář je výhodnější, zvažte, co znamená starat se o IM sami.

  • Může být, že na internetu nepotřebujete komunikovat. Není to úplně pravděpodobné a bylo by rozumné minimálně mít možnost si to průběžně ověřovat.
  • Může být, že máte perfektní marketingovou a komunikační strategii a schopného marketéra, který má jasno v tom, jak má s veřejností komunikovat. Navíc je ochoten naučit se pracovat s analytickými nástroji pro chování návštěvníků webu. Je ale docela málo pravděpodobné, že se současně vyzná i v technologiích, takže nejspíš bude data využívat stále stejným způsobem. To také není úplně ideální scénář.
  • Je důležité najít optimální úroveň péče. Je sporné, jestli interní spolupracovník může být správným způsobem motivován k průběžnému snižování objemu práce a zvyšování objemu užitku. Není to příliš pravděpodobné.

Uvítáme jakékoli otázky či podněty a argumenty. Nám to připadá naprosto nesporné, ale zatím s tímto přístupem nemáme konkurenci (nový web potřebujete, pokud ten starý umřel - to vyhovuje těm, kdo se živí jejich vytvářením). Když budete mít zájem prodiskutovat Vaše názory a zkušenosti, moc nám (obvykle i sobě) pomůžete. Začít můžete s dotazníkem na využitelnost outsourcingu IM.

Akviziční web a na něm vybudovaný komplexní internetový marketing, který společně vytvoříme, bude unikátní individuální řešení, založené na pochopení toho, co lidé, pracující u vašich potenciálních zákazníků, hledají na internetu. Ty zaujmeme a přivedeme k tomu, aby se s vámi spojili a poptali spolupráci.

Kdykoli si budete myslet, že to zvládnete efektivněji než my, rádi vám správu vašeho webu či jakoukoli jinou součást přenecháme (pokud to bude mít smysl).

Rozumíte své práci

My také. Umíte to a děláte to poctivě. My také.

Cena: Odpovídající

Mám zájem o kontakt

Umíme odhadnout potenciál spolupráce. Vy také. Dohodneme se.